استان اصفهان رتبه دوم مسمومیت با گاز منوکسید کربن را در کشور دارد.

به گزارش ایلنا، رئیس مرکزحوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته 67 نفر در این استان بر اثر بی‌احتیاطی در نصب وسایل گرمایشی جان خود را ازدست داده‌اند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 19نفر با گاز منوکسید کربن مسموم شده و جان باخته اند.

غفور راستین با اشاره به اینکه مسمومیت بر اثرگاز مونوکسید کربن اثرات جبران ناپذیری را بر روی کودکان، جنین مادران‌باردار، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی می گذارد، افزود: بستن درها و درزهای پنجره ها، استفاده از گاز پیکنیکی در محیط بسته و گرم کردن فضا با زغال بیشترین مسمومیت با گاز منوکسید کربن است.

وی با بیان اینکه گاز منوکسید کربن، گاز بی‌رنگ و بی‌بویی است که سالانه جان تعداد زیادی را به خاطر سهل‌انگاری به خطر می‌اندازد، به مردم توصیه کرد: منفذی برای عبور هوای تازه به اتاق در نظر بگیرند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن گفت: در صورت مواجه با فردی که دچار سرگیجه، تهوع و استفراغ ناشی از مسمومیت گاز منوکسید کربن شده، حتمأ وی را به مکان باز برده تا از اکسیژن هوا استفاده کند اما در صورت تشدید علائم با اورژانس برای انتقال وی به مراکز درمانی تماس بگیرید.

سال گذشته در استان تهران 196 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.