به گزارش ایرنا، اصغر مختاری روز شنبه در نشست با خبرنگاران در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشار اسلامی شهرستان گلپایگان افزود: رسانه ها نقش انکارناپذیری در ارتقاء سطح کیفی فرهنگ عمومی و تخصصی جامعه دارند.
وی اضافه کرد: هر اتفاق مثبت یا منفی که در جامعه رخ دهد خبرنگاران نقش تعیین کننده ای در اطلاع رسانی آن ایفا می کنند.
مختاری بدون ذکر آمار گفت: نشریات استان اصفهان اعم از روزنامه، هفته نامه و فصلنامه از نظر کیفی و کمی از رتبه خوبی در سطح کشور برخوردارند.
وی افزود: با وجود شرایط اقتصادی جاری، مطبوعات استان از نظر چاپ، نظم در انتشار و دیگر مسائل نیز فعالیت خوبی دارند.
معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه گلپایگان از شهرستان های فعال در حوزه خبر استان است، اظهار داشت: انتظار می رود با انسجام بیشتر، فعالیت هدفمند و همکاری مسوولان، این جایگاه ارتقاء پیدا کند.
رییس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: عامل موفقیت مطبوعات پرهیز از تفرقه است و انتظار می رود خبرنگاران انرژی خود را صرف فعالیت خبری ثمربخش، رفع مشکلات مردم و ارتقا فرهنگ عمومی جامعه کنند.
مرضیه باقرصاد، توزیع عادلانه و قانونی آگهی های اداری را از راهکار موثر در حمایت از مطبوعات توصیف کرد و گفت: در این پیوند نیز با رفع موانع و جلب مشارکت دستگاه های اجرایی از نشریات شهرستانی و استانی حمایت می کنیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان نیز در این نشست گفت: حمایت و رفع نیازها و مشکلات خبرنگاران و مطبوعات این شهرستان در دستور کار ماست.
سعید ضابطی با اشاره به اینکه اکنون 16 نفر در کسوت خبرنگار و مدیر مسوول در جامعه مطبوعاتی این شهرستان فعالند و اسامی آنها به فرمانداری اعلام شده است، افزود: دو هفته نامه، یک فصلنامه و یک پایگاه خبری نیز در این خطه فعالیت دارند.
در این نشست، خبرنگاران نیز مشکلات خود در زمینه بیمه، نحوه چاپ آگهی در نشریه و نیازهای حوزه فعالیت خویش را در عرصه اطلاع رسانی بیان کردند.
شهرستان گلپایگان با بیش از90 هزار نفر جمعیت در180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/6027/7138
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.