به گزارش ایرنا، سید تقی معین الدینی روز شنبه در جمع اهالی روستای طرار فریدن، افزود: برخورداری از روحیه ریسک پذیری و توجه به مزیت های سود بخش روستاها در کناراستفاده از تسهیلات ارزان قیمت، راه میان بر قابل اطمینانی برای رونق اشتغال در روستاها و رخداد پدیده مهاجرت معکوس است.
به گفته وی دولت تاکنون بستر بسیار مطلوبی برای اشتغالزایی روستایی فراهم کرده است.
فرماندار فریدن اضافه کرد: در زمان حاضر شرایط ارائه تسهیلات اشتغال روستایی در مقایسه با سال های گذشته بسیار آسانتر شده و زمینه برای ورود جوانان به کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم است.
معین الدینی خاطرنشان کرد: سال های نخست پیروزی انقلاب هدف از شکل گیری نهاد هایی مانند جهاد سازندگی آبادانی روستاها و خدمت به ساکنان آن بود.
وی با بیان این که بنیانگذاران و پیشگامان انقلاب از معیشت و اقتصاد مردم غافل نبودند، یادآور شد: پس از انقلاب در همه دولت ها اتفاقات و برکات بیشماری در روستاها شکل گرفت که تا به امروز ادامه دارد.
وی به اهتمام و توجه جدی دولت تدبیر و امید به روستاها اشاره و اضافه کرد : برنامه ها و اقداماتی که در دولت فعلی برای روستاها به اجرا در آمد به طور تقریبی با خدمات دولت های پیشین در این بخش برابری می کند، با این وجود همچنان نیازها و کمبودهای بسیاری در روستاها وجود دارد.
فرماندار فریدن تصریح کرد : دغدغه مسئولان نظام توجه به اقشار مختلف جامعه به ویژه روستاییان بوده است.
معین الدینی جنگ اقتصادی را از حربه های دشمن برای آسیب رساندن به نظام برشمرد و افزود: هدف دشمن دلسرد کردن مردم از نظام است اما هوشیاری مردم و وحدت بین آنها و مسوولان این توطئه را خنثی خواهد کرد.
به گفته وی بخشی از کمبودهای روستاها به مشکلات کلان و وضعیت کلی کشور بر می گردد و بخشی دیگر نیازهای مختص به روستاست.
بخشدار بخش مرکزی فریدن با بیان اینکه سفر به روستاهای شهرستان و دیدار چهره به چهره مدیران اجرایی با اهالی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: رویکرد این بازدیدها مطالبه محوری است که با هدف شناسایی و طبقه بندی نیازهای مردم روستا و تسهیل پیگیری های آتی اجرا می شود.
ایزد ابوالحسنی افزود: در هر روستا می توان مسیرها و چشم اندازهای توسعه را متناسب با مزیت ها و بسترهای مساعد در بخش های مختلف شناسایی کرد.
وی اضافه کرد: همجواری با محور مواصلاتی اصلی داران - شهرکرد و امکان استقرار جایگاه سی ان جی، وجود زمینه مساعد برای احداث مجتمع های تفریحی گردشگری، کشاورزی، گستردگی مراتع طبیعی و صنعتی سازی کشت گیاهان دارویی از ظرفیت های قابل سرمایه گذاری روستای طرار است.
مدیر مخابرات شهرستان فریدن در این جلسه از راه اندازی اینترنت 4G تا سه ماهه نخست سال آینده در روستای طرار خبر داد.
بخشعلی شفیعی افزود: امکان ارائه اینترنت پر سرعت به 85 مشترک تلفن ثابت این روستا فراهم است.
یکی از درخواست های مردم روستای طرار، تسهیل تردد دانش آموزان برای رفتن به مدارس سطح شهر بود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فریدن در این باره گفت: آموزش و پرورش ماهانه مبلغی به حساب دانش آموزان روستایی برای کمک به رفت و شد آنان به مدرسه واریز می کند که چنانچه اهالی برای در نظر گرفتن سرویس ثابت به توافق برسند امکان واگذاری این مبلغ به راننده سرویس وجود دارد.
نعمت اله محمودی به مدرسه تخریبی روستای طرار اشاره کرد و افزود: بر اساس بخشنامه جدید آموزش و پرورش امکان اجاره مدارس و مکان های بلا استفاده این سازمان به غیر وجود ندارد، اما چنانچه متقاضی فعالیت تولیدی و یا فرهنگی در روستا وجود داشته باشد به رغم ممنوعیت ابلاغی در بخشنامه مساعدت لازم صورت خواهد گرفت.
محمودی اضافه کرد: موقوفات آموزش و پرورش باید بر اساس نیات واقفان استفاده شود و اجازه دخل و تصرف در آن وجود ندارد اما با انعقاد قرارداد با دهیاری می توانیم حیاط مدرسه را به عنوان پارک و فضای بازی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فریدن در خصوص کمک های مردمی به مدارس گفت: با وجود آنکه امسال گاز و برق مدارس رایگان شد، همچنان سرانه آموزشی مدارس تکافوی نیازها و کمبودهای مالی مدارس را ندارد.
به گفته وی اختصاص بخشی از هزینه های خانواده هر چند ناچیز به بخش آموزش و پرورش، نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است که نتایج آن در سال های بعد با روی کار آمدن نسل موفق و سالم، به خانواده بر می گردد.
محمودی افزود: اسناد مالی مدارس با حساسیت و به نوبت بررسی و بازرسی می شود تا کمک های ارائه شده از سوی خانواده ها به مدارس و محل هزینه آنها رصد شود.
رییس اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای فریدن به ضرورت توسعه کالبدی روستای طرار به سمت عکس جاده اصلی اشاره کرد و افزود: با چهاربانده شدن محور داران، شهرکرد خطر پذیری محدوده های اطراف آن افزایش می یابد که اهالی باید به این مساله در توسعه روستا توجه کنند.
علیرضا محمدیان افزود: سه راهی روستای طرار در مرحله ایمن سازی است و عملیات احداث سرعت گیر قبل از این سه راهی به زودی اجرایی می شود.
نمایندگان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان فریدن با حضور در این جلسه، درباره موضوعاتی مانند لایروبی قنات و استخر روستا، تکمیل طرح های نیمه تمام جهاد کشاورزی، ممنوعیت واگذاری مراتع روستاها به افراد غیر بومی، ضرورت ورود مردم روستا برای بهره مندی از ظرفیت منابع طبیعی نظیر گون زارها، اجرای طرح کشت بادام دیم و تسهیل مراحل قضایی تعیین تکلیف اراضی توضیحاتی ارائه کردند.
در این دیدار از دانش آموزان روستا و جمعی از فعالان فرهنگی مذهبی با اهدا هدایایی قدردانی شد.
روستای طرار با 265 نفر جمعیت در پنج کیلومتری جنوب شرقی داران قرار گرفته است.
فریدن با 2 شهر داران و دامنه، 28 روستا و جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.