به گزارش ایرنا، این جشنواره در 2 بخش ، مسابقه ‌ای شامل طراحان کسب و کار (دانشجویی و آزاد)، فن‌آفرینان و فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری و غیر مسابقه‌ای شامل ' تِک کارپت'، نمایشگاه، مذاکره با سرمایه گذاران، نقطه شروع ارتباط (نشا) و کارگاه های آموزشی برگزار شد.
در این آیین که از طراحان کسب و کار دانشجویی و آزاد، فرصت های سرمایه گذاری، فن آفرینان اعم از شرکت های نوپا، رشد یافته و تاثیر اجتماعی تجلیل شد.
در بخش المپیاد دانشجویی طراحان کسب و کار، فریبرز عزیزی رتبه اول، فاطمه سقطچی رتبه دوم و مهناز برشوری رتبه سوم را از آن خود کردند.
همچنین در بخش آزاد طراحان کسب و کار، علی زین العابدینی هزاره، مهری روشنی و محمد عبداله بیگی به ترتیب ربته های اول تا سوم را کسب کردند.
منوچهر بهزادی با ارائه طرح جذب شیرآبه های ناشی از زباله های شهری و صنعتی تنها جایزه بخش فرصت های سرمایه گذاری را به دست آورد و هیات داوران در این بخش طرح های محمدرضا آقایا و مهری روشنی را شایسته تقدیر دانست.
داوران در بخش فن آفرینان چهاردهمین جشنواره شیخ بهایی در قسمت شرکت های نوپا مهدی ترابیان اصفهانی از شرکت 'آژمان صنعت پژوهان نامدار اسپادانا' را حایز رتبه نخست، شهرام نصرتی از شرکت 'پدید فناوران هوشمند کهربا' حایز رتبه دوم و علی رحمان پور از شرکت 'راهبراران اینترنت اشیاء' را رتبه سوم معرفی کرد.
همچنین در همین بخش در قسمت شرکت های رشد یافته 'امیر فرشچی' از شرکت 'آریوژن فارمد' رتبه نخست، 'فرید نجات بخش آزادانی' از شرکت 'مهیار صنعت سپاهان' و 'سعید زکایی' از شرکت 'پارسا پلیمر شریف' به صورت مشترک رتبه دوم و 'سعید وحید نحوی' از 'شرکت مهندسی ارتباطی پیام برداز' رتبه سوم را از آن خود کرد.
در قسمت شرکت های تاثیر اجتماعی نیز 'سعید سامانی مجد' از 'شرکت بهین آب زاینده رود' و 'محمدرضا آقایا' از 'شرکت با سلام' شایسته دریافت لوح زرین جشنواره شناخته شدند.
در این آیین همچنین تک جایزه ویژه 500 میلیون ریالی بخش فناوری صنعت ساز به 'سعید زکایی' از شرکت 'پارسا پلیمر شریف' تعلق گرفت.
همچنین بنیاد برکت، شرکت شتابدهنده اکسل، شرکت فیروزه، شرکت پندار و شرکت پندار نیز در این جشنواره با اهدای جوایز نقدی از شش طرح این جشنواره تجلیل کردند.
در این آیین از کتاب 'علم و فناوری' نوشته 'حسام زند صباحی' رونمایی شد.
دبیر چهاردهمین جشنواره ملی فناوری شیخ بهایی در این آیین گفت: از سال آینده جوایز کودک نوآور از سوی یونیسف به کودکان نوآور شرکت کننده در جشنواره تعلق خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، کوروش خسروی ادامه داد: همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی با ارائه تسهیلات و مشاوره از برگزیدگان جشنواره حمایت خواهد کرد و علاوه بر این 60 ساعت مشاوره رایگان برای برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: ماموریت جشنواره شیخ بهایی شناسایی، ارزیابی و معرفی طراحان کسب و کار و فرصت های سرمایه گذاری به رسانه ها، جامعه و صنعت است.
دبیر چهاردهمین جشنواره ملی فناوری شیخ بهایی افزود: امسال از بین 800 طرح ارائه شده به جشنواره، برای 200 طرح پرونده تشکیل شد و نهایتا 72 طرح و فرصت سرمایه گذاری به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در شهرک تحقیقاتی اصفهان داوری شدند که هر یک از این طرح ها در آینده دهها فرصت شغلی به همراه دارند.
وی اضافه کرد: در روز آخر برگزاری جشنواره شیخ بهایی 200 مذاکره بیین سرمایه گذار و فن آفرینان صورت گرفت.
چهاردهمین جشنواره ملی شیخ بهایی روزهای ششم و هفتم دیماه از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مجموعه سیتی سنتر این شهر برگزار شد.
از آنجا که شیخ‌ بهاء‌الدین محمد عاملی متخلص به شیخ‌ بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام و منشا خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بوده برای زنده نگه داشتن یاد او، این جشنواره به ' شیخ‌ بهایی' نامگذاری شد.
حدود 43 پارک علم و فناوری و پنج هزار شرکت دانش بنیان و واحد فناور در کشور فعال هستند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که با هدف حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان ایجاد شده، دارای 10 مرکز رشد فناوری، 2 پارک علم و فناوری و حدود 500 شرکت دانش بنیان مستقر است.
6026//7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.