به گزارش ایرنا، در این برنامه که در سیتی سنتر اصفهان برگزار شد، 20 تَن از فن آفرینان برتر کشور، تجربه ها و دستاوردهای خود را در جمع رسانه ها، مردم و مسوولان حاضر بیان کردند.
توجه مسوولان به فناوری های نوین، ضرورت حمایت از طرح ها، ضرورت بهره گیری از تجهیزات داخلی به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور، بارگیری از فناوری های تولید داخل به منظور ایجاد ارزش افزوده در محصولات گلخانه ای و کشاورزی، ایجاد بستر امن اطلاعاتی و ارتباطی با استفاده از محصولات شرکت های دانش بنیان از جمله مباحث مطروجه در فرش فناوری بود.
چهاردهمین جشنواره ملی فن ‌آفرینی شیخ ‌بهایی صبح روز پنجشنبه ششم دی با برگزاری جلسه های داوری طرح های کسب و کار و فن آفرینان در محل 'سیتی سنتر' اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف ترویج و توسعه فن ‌آفرینی، خلاقیت و نوآوری و معرفی فن ‌آفرینان در 2 بخش مسابقه ‌ای و غیر مسابقه‌ ای برگزار شد که بخش مسابقه‌ای شامل طراحان کسب و کار (دانشجویی و آزاد)، فن‌آفرینان و فرصت‌های سرمایه‌ گذاری و بخش غیر مسابقه‌ای شامل ' تِک کارپت'، نمایشگاه، مذاکره با سرمایه گذاران، نقطه شروع ارتباط (نشا) و کارگاه های آموزشی است.
جشنواره ملی شیخ بهایی از سال 83 هر سال از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود.
از آنجا که شیخ‌ بهاء‌الدین محمد عاملی متخلص به شیخ‌ بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام و منشا خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بوده برای زنده نگه داشتن یاد او، این جشنواره به ' شیخ‌ بهایی' نامگذاری شد.
حدود 43 پارک علم و فناوری و پنج هزار شرکت دانش بنیان و واحد فناور در کشور فعال هستند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که با هدف حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان ایجاد شده، دارای 10 مرکز رشد فناوری، 2 پارک علم و فناوری و حدود 500 شرکت دانش بنیان مستقر است.
7134/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.