به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا نقدی پنجشنبه شب در همایش بزرگداشت حماسه 9 دی در نطنز افزود: ملت در فتنه چشم باز کرده و ناگهان با چهره هایی رو به رو شد که قصد تخریب نظام را داشتند اما خوشبختانه توانست به خوبی مسیر را تشخیص دهد.
وی بیان کرد: امروز انقلاب ما در حالی به 40 سالگی خود رسیده که مشابه این رویداد برای کمتر انقلابی در درازای تاریخ پیش آمده و بیشتر انقلاب های بزرگ دنیا رو به نابودی رفتند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران اضافه کرد: برای سال ها کشور ما درگیر اختناق نظام شاهنشاهی بود، برخی با کودتا و تبانی بر سر کار می آمدند و سر سلسله یک نظام پادشاهی شده و سپس فرزندان آنها پادشاه می شدند و هیچکس جرات انتقاد و ابراز عقیده هم نداشت.
وی با اشاره به فسادهای موجود در نظام شاهنشاهی تصریح کرد: افرادی بیسواد مانند رضاخان در سرزمینی که طلایه دار دانش بود، حکومت می کردند و نهضت های گوناگونی که از سوی مردم رقم می خورد، همگی سرکوب می شدند.
نقدی، پایداری بر سر هدف ها و آرمان ها را از موهبت های انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: این انقلاب هنوز پس از 40 سال بر سر موضع گیری ها و بنیان های امام راحل مانده است، در حالی که در درازای تاریخ، انقلاب های بزرگ دنیا دستخوش تغییرات و از مسیر اصلی منحرف شدند.
وی با اشاره به حکمرانی دیکتاتورها پس از انقلاب فرانسه و روسیه افزود: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تا کنون موفق شده به هدف های اولیه خود پایبند بماند و عبور از فتنه نشان می دهد که می تواند از فتنه های پیچیده دیگر در مسیر و کارشکنی نفوذی هایی که در پی خسته کردن مردم هستند، عبور کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: کسانی که باور دارند کشور دچار فساد سیستماتیک شده باید بدانند که ما در همین کشور قاضی هایی داریم که با وجود پیشنهاد رشوه ها کار خودشان را درست انجام می دهند و با مفسدان اقتصادی مقابله می کنند.
وی بیان کرد: همین برخورد با اختلاس های میلیاردی در کشور ما انجام می شود در حالی که پیش از انقلاب، خاندان پهلوی سهامدار شرکت ها بودند و مملکت را رشوه خواری فرا گرفته بود.
نقدی به مشکلات اقتصادی کنونی اشاره کرد و گفت: مشکلی که امروز پیش روی ملت است، ساده ترین مشکل تاریخ انقلاب می باشد زیرا در این سال ها مشکلات به مراتب بزرگتری را پشت سر گذاشتیم و هشت سال با دست خالی برابر ابرقدرت ها ایستادیم.
وی اضافه کرد: آن روزها نگاه ها به آسمان بود و امروز به خارج است و مذاکره برای شکوفایی اقتصادی سرابی بیش نیست.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران تاکید کرد: اقتصاد ما همه امکانات لازم را برای پیشرفت دارد و بهبود شرایط در دست خود ما است اما روزی که رویکردها تغییر کرده و به سمت ظرفیت های داخلی برگردد، پیشرفت ها و جهش های بزرگی در کشور روی خواهد داد.
وی افزود: مردم در برابر تهاجم فرهنگی ایستادند اما آمریکا تولید مواد مخدر و مشروبات الکلی را در اطراف ایران گسترش داده و با روش های فرهنگی مانند ساخت فیلم های ضد ایرانی به دنبال ترویج فساد در کشور است که در این شرایط باز جوانان این مرز و بوم از راهپیمایی اربعین حسینی چنان استقبال می کنند.
امام جمعه نطنز نیز در این همایش گفت: ملت ایران با تربیتی که در محضر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری داشت، توانسته چشم فتنه را کور کرده و هر روز نسبت به فتنه هایی که انقلاب را تهدید می کند، بصیرتر و آشناتر شود.
حجت الاسلام روح الله امینی افزود: همه کسانی که به هر شکل در جهت تخریب و نابودی نظام اسلامی تلاش کنند، بنابر آموزه های دینی محارب به شمار می روند.
9 دی در تقویم رسمی کشور با عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.