محمد جواد امیدی روز پنجشنبه در چهاردهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: این قراردادهای پژوهشی در زمینه های گوناگون از جمله محیط زیست، آب، دفاعی، فولاد، نفت و نیازهای دستگاه های اجرایی بوده است.
وی به همکاری برخی صنایع بزرگ کشور با این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان در صدد سرمایه گذاری یکهزار و 300 میلیارد ریالی در پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان هستند که قرارداد نهایی آن اواخر دی امسال رونمایی می شود.
امیدی با بیان اینکه ماموریت کشوری طرح مدیریت پایش سیستماتیک صنایع آلاینده (مپسا) به این دانشگاه واگذار شد، تصریح کرد: اصفهان یکی از قطب های کشوری در کنار استان های البرز و مرکزی برای اجرای این طرح انتخاب و از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دانشگاه معتمد و همکار شناخته شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان به توانایی های پژوهشکده صنایع زیر دریایی این مجموعه اشاره و اضافه کرد: قراردادهای بزرگی توسط این پژوهشکده با صنایع متقاضی بویژه در زمینه تولید بویه های پایش و پیش بینی دریایی کشور منعقد شد.
بویه (Bouy)، سازه ای شناور است که برای مقاصد گوناگون مانند مسیرهای دریایی مجاز و راهنمای دریایی، هواشناسی و تحقیقات اقیانوس شناسی در روی آب دریاها، اقیانوس ها و رودخانه ها به کار می رود.
امیدی ادامه داد: امسال دانشگاه صنعتی اصفهان با امضای یک توافق نامه چند جانبه، مجری طراحی و ساخت نخستین سامانه رادار ثانویه پیشرفته (MSSR) کشور شد که این سامانه در تفکیک و شناسایی هواپیماها از یکدیگر کاربرد دارد.
دانشگاه صنعتی اصفهان حدود 10 هزار دانشجو، 500 عضو هیات علمی، 13 دانشکده و هشت پژوهشکده دارد و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور مطرح است.
چهاردهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری اصفهان روز پنجشنبه در محل سیتی سنتر گشایش یافت و به مدت 2 روز تا جمعه هفتم دی برپاست.
این نمایشگاه در فضایی به مساحت حدود یکهزار متر مربع و در قالب 20 غرفه از دستاوردهای پژوهشی و فناوری دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان برپا شده است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.