به گزارش ایرنا، این نمایشگاه در فضایی به مساحت حدود یکهزار متر مربع و در قالب 20 غرفه از دستاوردهای پژوهشی و فناوری دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان برپا شده است.
دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، آزاد اصفهان، آزاد نجف آباد و فرهنگیان اصفهان، مرکز بازی های رایانه ای اصفهان، شبکه پژوهش و فناوری اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان از جمله شرکت کنندگان در این نمایشگاه هستند.
دبیر علمی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان در مراسم گشایش این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تفاوت نمایشگاه امسال با سال های گذشته ;کاهش تعداد شرکت کنندگان در عین حال افزایش کیفیت و تخصص گرایی بیشتر است.
رسول رکنی زاده افزود: فرصتی نیز برای صنایع و مراکزی که نیازهای پژوهشی دارند فراهم شده است تا با حضور در این نمایشگاه و برقراری ارتباط با پژوهشگران، مذاکره ها و قراردادهای لازم را جهت اجرای طرح های تحقیقاتی داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه سرعت ایجاد و رشد شرکت های دانش بنیان در کشورمان بسیار خوب است، تصریح کرد: اما هنوز مسیر طولانی تا رسیدن به وضعیت ایده آل برای فعالیت آنها وجود دارد.
رکنی زاده با بیان اینکه جامعه و صنایع کشورمان نیازهای فراوان و شرکت های دانش بنیان ما قدرت بسیار برای رفع آنها دارند، گفت: اگر بتوانیم در چنین نمایشگاه ها یا جشنواره هایی مانند شیخ بهایی این ارتباط را برقرار کنیم، فرصت خوبی برای پژوهشگران جهت رفع مشکلات بوجود می آید.
وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی در نمایشگاه هایی مانند پژوهش و فناوری استانی باید دستاوردهایی را ارائه و معرفی کنند که مشتری داشته باشند.
دبیر علمی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان خاطرنشان کرد: دولت و مجموعه هایی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز نسبت به شرکت های دانش بنیان و مراکز پژوهشی، نگاه پشتیبانی و حمایتی دارند و قوانین و تسهیلاتی در این زمینه تصویب شده است.
نمایشگاه پژوهش و فناوری استان روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم دی از ساعت 9 تا 20 در محل سیتی سنتر اصفهان برپاست.
اصفهان با حدود 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و 280 هزار دانشجوی در حال تحصیل دومین استان دانشگاهی کشور است.
این استان همچنین تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور با 2 پارک علم و فناوری، 10 مرکز رشد و 500 شرکت دانش بنیان و مراکز پژوهشی شناخته شده ای مانند پژوهشکده زیست جانوری رویان را در خود دارد.
3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.