به گزارش ایرنا، جشنواره ملی فن ‌آفرینی شیخ ‌بهایی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف ترویج و توسعه فن ‌آفرینی، خلاقیت و نوآوری و معرفی فن ‌آفرینان تا فردا جمعه هفتم دی برگزار می شود.
این جشنواره در 2 بخش مسابقه ‌ای و غیر مسابقه‌ ای برگزار می ‌شود که بخش مسابقه‌ای شامل طراحان کسب و کار (دانشجویی و آزاد)، فن‌آفرینان و فرصت‌های سرمایه‌ گذاری و بخش غیر مسابقه‌ای شامل ' تِک کارپت'، نمایشگاه، مذاکره با سرمایه گذاران، نقطه شروع ارتباط (نشا) و کارگاه های آموزشی است.
رییس جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیش از 70 طرح کسب و کار جدید به مرحله نهایی این رویداد رسید که امروز جلسه های داوری آنها در بخش های فن آفرینان (نوپا و رشد یافته)، طراحان کسب و کار ( آزاد و دانشجویی) و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار می شود.
سید مهدی ابطحی افزود: همچنین امروز نمایشگاه دستاوردهای فن آفرینان و کارآفرینان با 11 غرفه در محل مرکز خرید (سیتی سنتر) اصفهان افتتاح می شود که تا فردا برپاست.
وی برپایی جلسه های ' نشا ' (نقطه شروع ارتباط) و ارائه فرصت های سرمایه گذاری را از برنامه های روز دوم جشنواره شیخ بهایی عنوان کرد و افزود: در این برنامه ها، صاحبان ایده و طرح های کسب و کار به مذاکره با سرمایه گذاران در زمینه های مختلف مانند کشاورزی، صنعت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت شهری می پردازند.
ابطحی نشست 'انتقال تجربه کسب و کار در فضای بین‌المللی' را یکی دیگر از برنامه های روز دوم جشنواره شیخ بهایی عنوان کرد و افزود: این برنامه با حضور تعدادی از مسوولان و کارشناسان از جمله از وزارت امور خارجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یونیسف (صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد) و به صورت جلسه های سخنرانی و پرسش و پاسخ برگزار می شود.
رییس جشنواره ملی شیخ بهایی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار، فرش فناوری (Tech Carpet) در این رویداد پهن می شود، گفت: در این برنامه که ساعت 15 روز جمعه برگزار می شود، 20 تَن از فن آفرینان برتر کشور، تجربه ها و دستاوردهای خود را در جمع مردم و مسوولان بیان می کنند.
ابطحی اضافه کرد: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان چهاردهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی ساعت 18 روز جمعه هفتم دی در محل سالن همایش پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان و با حضور مقام های کشوری و استانی برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه این جشنواره در دوره های گذشته نقش کلیدی در فرهنگ سازی و توسعه مبتنی بر دانایی و اقتصاد دانش بنیان داشته است، تصریح کرد: امروز این موضوع رویکرد کلان کشور در اقتصاد مقاومتی و برنامه های توسعه است.
ابطحی خاطرنشان کرد: امسال چهاردهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان نیز همزمان با جشنواره ملی شیخ بهایی برپا می شود.
جشنواره ملی شیخ بهایی از سال 83 هر سال از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود.
از آنجا که شیخ‌ بهاء‌الدین محمد عاملی متخلص به شیخ‌ بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام و منشاء خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بوده برای زنده نگه داشتن یاد او، این جشنواره به ' شیخ‌ بهایی' نامگذاری شده است.
حدود 43 پارک علم و فناوری و پنج هزار شرکت دانش بنیان و واحد فناور در کشور فعال هستند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که با هدف حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان ایجاد شده، دارای 10 مرکز رشد فناوری، 2 پارک علم و فناوری و حدود 500 شرکت دانش بنیان مستقر است.
3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.