به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از تقدیم لایحه بودجه کل کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی دولت اعلام می‌کند یک جایی باید احیا شود، فقط مختص آن مکان نیست، بلکه وظیفه دولت، نسبت به تمام کشور مساوی است.
وی خاطر نشان کرد: همان‌قدر که برای ما زاینده رود مهم است، کارون هم اهمیت دارد؛ همانقدر که دریاچه ارومیه مهم است، هامون هم اهمیت دارد؛ ممکن است دولت بر مبنای اولویت‌ها قدم‌هایی را بردارد، اما دولت تنها به یک استان یا یک محله یا یک منطقه یا یک بخش ایران تعلق ندارد، بلکه دولت به عنوان خادم، نوکر همه ملت ایران است.
رییس جمهوری افزود: راجع به رود کارون اقدامات بسیار مهمی انجام دادیم و از وزارت نیرو می خواهم فهرست آن را منتشر کند که چه مقدار جلوی آلودگی‌ها را گرفتیم و خواهیم گرفت؛ کارون تنها نقش حیاتی برای مردم خوزستان ندارد، کارون رودخانه حیات ملی است و ما را به خلیج فارس متصل می‌ کند.
روحانی با بیان این که دولت نسبت به معضل آب و مشکل آب برای همه مناطقی که حاد و بحرانی هستند، گفت: خواهش می‌کنم نمایندگان مجلس راجع به این مسأله نگران نباشند؛ بی‌تردید به فکر همه مناطق کشور و استان‌های عزیز خواهیم بود؛ همانطور که باید برای اصفهان دلسوزی کنیم باید برای یزد، کرمان، سمنان، خوزستان و قم و برای همه کشور دلسوز باشیم.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه آب به عنوان یک مسأله مهم و اساسی برای ما مطرح است، تاکید کرد: این مشکل را باید حل کنیم و حل می‌ کنیم، بودجه در اختیار شما است. به هر حال در بودجه اقداماتی که باید انجام بدهید، را تلاش کنید و انجام دهید و ما نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
روحانی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم از معضل عبور کنیم، دولت باید همه توان خودش را بکار بگیرد و در کنار دولت، مجلس نیز باید همه توان خود را بکار بگیرد و باید از توانمندی خودمان برای شرایط بهتر سال آینده استفاده کنیم.
رییس جمهوری همچنین گفت: برای آب شیرین‌کن‌ها و انتقال آب به دشت مرکزی بطور حتم سال آینده تلاش خواهیم کرد و همه اینها می‌تواند هم بخش اشتغال و هم بخش مشکلات اجتماعی ما را حل کند.
روحانی با بیان اینکه محیط زیست برای ما اهمیت ویژه دارد و نسبت به مسأله محیط زیست برای سال آینده اقدامات ویژه خواهیم کرد، افزود: ما آب را از دریا شیرین و منتقل می‌کنیم؛ این حساسیتی که نمایندگان مجلس راجع به آب دارند، یک حساسیت درستی است. موضوع آب، موضوع بسیار مهم و حیاتی است؛ همه استان‌ها و مناطق حساس‌ اند و دولت باید به نیاز ملت ایران کامل توجه داشته باشد.
رییس جمهوری اظهار داشت: در بخش محیط زیست برای سال آینده، بودجه جاری‌ و بودجه عمرانی را ویژه در نظر گرفتیم کما اینکه در بخش پژوهش و آموزش عالی هم اقدامات ویژه‌ای انجام دادیم.
لایحه بودجه کل کشور 1398 روز سه شنبه توسط رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی تقدیم و میزان بودجه عمرانی در سال آینده 620 هزار میلیارد ریال است.
زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی سرچشمه می گیرد و به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می ‌ریزد؛ این رودخانه آب آشامیدنی حدود پنج میلیون نفر در فلات مرکزی کشور را تامین می کند.
آب در این رودخانه در زمان حاضر تا قبل از تصفیه خانه باباشیخعلی در حدود 40 کیلومتری جنوب غربی اصفهان جریان دارد اما به کلانشهر اصفهان نمی رسد.
3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.