به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی عسگر شامگاه روز دوشنبه در دومین همایش ملی صنعت بازیافت با شعار ( از زمین برای زمین ) در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان افزود : دانشگاهیان و فرهیختگان و مسوولان نظرها و طرح های جدید خود را در خصوص بازیافت بیان کنند.
وی با تاکید بر اینکه تحقیقات و پژوهشی که انجام می دهیم به دلایل مشکلات مالی بی نتیجه می ماند، تصریح کرد: با هم فکری دانشگاهیان و مسوولان مشکلات بحران های زیست محیطی استان بهبود خواهد یافت گفت.
وی اظهارداشت : اهداف توسعه پایدار در اصفهان دنبال شود چون اکنون شرایط زیست محیطی از سو مدیریت های 40 سال گذشته است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه در باره حفظ محیط زیست آینده نگری خوبی نداشتیم، ادامه داد : در مورد صنعت فولاد بدون اینکه به 20 سال آینده آن توجه داشته باشیم آن را گسترش دادیم.
قاضی عسگر با اشاره به اینکه وضعیت فعلی محیط زیست نتیجه عدم توجه به عاقبت اندیشی در گذشته است، گفت: در مورد گازطبیعی آن را با قیمت ارزان و اندک به خانه های مردم برده ایم و مردم بدون توجه سوخت فسیلی مصرف می کنند.
وی از مدیران و دانشگاهیان استان درخواست کرد که در حوزه توسعه پایدار بیشتر کار کنند و در این زمینه فعال باشند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد : در زمینه کارهای پژوهشی آن را باید به دانشگاهها داد و نیمی از وقت خود را صرف کارهای پژوهشی کنند.
قاضی عسگر با تاکید بر اینکه تحقیقات و پژوهشی که انجام می دهیم به دلایل مشکلات مالی بی نتیجه می ماند، تصریح کرد: با هم فکری دانشگاهیان و مسوولان مشکلات بحران های زیست محیطی استان بهبود خواهد یافت زیرا این مردم شایسته محیط زیستی بسیار بهتری هستند.
همایش ملی صنعت بازیافت توسط اتاق بازرگانی اصفهان و انجمن صنایع بازیافت فلزی استان اصفهان و مشارکت کارشناسی حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.
این همایش با محورهای معرفی صنعت بازیافت با فن آوری های نوین و نقش آن در حفظ محیط زیست، آینده پژوهشی در صنعت بازیافت' چشم انداز، قوت ها، چالش ها، فرصت ها و تهدیدها' جایگاه صنعت بازیافت در حفظ محیط زیست برگزار شد.
همچنین لزوم بازنگری و اجرای قانون مدیریت پسماند و استفاده از معافیت های مالیاتی و تسهیلات صندوق ملی محیط زیست، نقش صنعت بازیافت در کارآفرینی ، اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی، اهمیت آموزش و مشارکت های مردمی در بازیافت از دیگر محورهایاین همایش بود.
8114/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.