به گزارش ایرنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی شامگاه روز دوشنبه در دومین همایش ملی صنعت بازیافت با شعار (از زمین برای زمین) در تالار اجتماعات این اتاق با بیان اینکه زاینده رود هنوز منتظر قطره ای آب است و فراموش نشود، افزود : محیط زیست اصفهان زاینده رود است اگر اصفهان بدون زاینده رود باشد، زحمات مسئولان برای این شهر اهمیت ندارد و تالاب بین المللی گاو خونی هر روز از بی برنامگی مسئولان رنج می برد.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع ،معادن و کشاورزی اصفهان اظهارداشت : قداست شهری همانند اصفهان با گذشته درخشان نباید فراموش شود.
وی تصریح کرد : کمترین وظیفه ما در مقابل آیندگان این است که به طبیعت و محیط زیست توجه ویژه شود.
سهل آبادی با اشاره به اینکه به مسائل زیست محیطی آن طور که باید بها داده نشده است ، گفت: باید انتظارات مردم برآورده شود.
وی با بیان اینکه برای حفظ منابع طبیعی باید از صنعت بازیافت استفاده کرد، افزود: در این زمینه باید اقدام هایی لازم صورت گیرد.
به گفته وی صنعت بازیافت اشتغالزا و برای بخش خصوصی درآمدزاست که به حمایت نیاز دارد.
دومین همایش ملی صنعت بازیافت توسط اتاق بازرگانی اصفهان و انجمن صنایع بازیافت فلزی استان اصفهان و مشارکت کارشناسی حفاظت محیط زیست استان اصفهان در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
این همایش با محورهای معرفی صنعت بازیافت با فن آوری های نوین و نقش آن در حفظ محیط زیست، آینده پژوهشی در صنعت بازیافت' چشم انداز، قوت ها، چالش ها، فرصت ها و تهدیدها' جایگاه صنعت بازیافت در حفظ محیط زیست برگزار شد.
همچنین لزوم بازنگری و اجرای قانون مدیریت پسماند و استفاده از معافیت های مالیاتی و تسهیلات صندوق ملی محیط زیست، نقش صنعت بازیافت در کارآفرینی ، اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی، اهمیت آموزش و مشارکت های مردمی در بازیافت از دیگر محورهای این همایش بود.
8114/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.