به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال اردستان گفت: سهمیه این شهرستان در سال 96 از طرح کارا مبلغ 40 میلیارد ریال بود که تا کنون نزدیک به 25 میلیارد ریال آن مصوب و قطعی شده است.
وی افزود: پرونده 73 طرح به میزان 460 میلیارد ریال تکمیل و به بانک های عامل ارسال شده که 11 برابر سهمیه شهرستان اردستان می باشد.
فرماندار اردستان بیان کرد: سه طرح ملی متقاضی دریافت تسهیلات نیز در شهرستان وجود دارد که پرداخت تسهیلات به کارخانه مقوا و کشتارگاه مرغ مصوب شده است.
وی عنوان کرد: میزان تسهیلات مصوب شده برای هر یک از این 2 طرح مبلغ 150 میلیارد ریال از تسهیلات طرح کارا (روستایی) است.
تاملی میزان اشتغالزایی این طرح ها را افزون بر 600 نفر اعلام کرد و افزود: پرونده طرح سوم با میران 190 میلیارد ریال تسهیلات فراگیر پیگیری می شود.
وی در ادامه یادآور شد: نظام اسلامی در 40 سال گذشته همه خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز، تلفن، راه، مدرسه و امکانات دیگر را به روستاها برده تا از تخلیه و مهاجرت جلوگیری کند اما به دلیل خشکسالی و فقدان درآمد مناسب، با پدیده مهاجرت از روستا رو به رو شدیم.
فرماندار اردستان تصریح کرد: این شهرستان از نظر تعداد روستا و منطقه دارای شرایط ویژه ای است و با پدیده مهاجرت رو به رو می باشد که برای بر طرف کردن این مشکل جا دارد که یک حرکت پیشتازانه انجام دهیم.
وی اضافه کرد: طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در این راستا در دست تهیه است که پیش نویس آن در اختیار بخشداران و مسئولان اداره ها قرار داده می شود.
تاملی عنوان کرد: بخشداران مسئول پیگیری این طرح با همکاری دهیاران، شوراها، مسئولان اداره ها و افراد صاحب نظر هستند تا پس از بررسی و ارائه راهکار در یک ماه آینده، زمینه مناسب توزیع امکانات و تسهیلات به طور عادلانه تر و ایجاد اشتغال بیشتر در روستاها فراهم شود.
شهرستان افزون بر 42 هزار نفری اردستان در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان بیش از 172 روستا دارد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.