به گزارش ایرنا، سعید ابریشمی راد روز شنبه در نشست هیات امنای فرودگاه کاشان در دفتر نماینده ولی فقیه در شهرستان بیان کرد: هزینه نگهداری بسیار زیاد می باشد و بر اساس گزارش مدیر فرودگاه، هفت میلیارد ریال نیز شهرداری از زمان برقراری پروازها به یک خط هوایی یارانه پرداخت کرده است.
وی با تاکید بر اهمیت فرودگاه کاشان و لزوم برقراری پروازهایش افزود: مسافران این فرودگاه از 14 شهر از جمله نائین، اردستان و نطنز تامین بودند و گاه 30 درصد مسافران را اهالی قم تشکیل می دادند.
شهردار با ارائه گزارشی از طرح فرودگاه کاشان از سال 68 تا کنون عنوان کرد: شهرداری تنها نزدیک به 200 میلیارد ریال سال 93 برای آماده سازی این فرودگاه هزینه کرد.
وی اضافه کرد: شهرداری برای سرعت بخشی به امور حتی چارتری پروازهای مشهد را نیز عهده دار شد، چنان که از سال 95 هر هفته 2 پرواز به مقصد مشهد مقدس انجام می شد که با استقبال خوب مردم نیز رو به رو شد.
ابریشمی راد یادآور شد: پروازهای مشهد تا پایان اردیبهشت و پروازهای کیش نیز تا پایان تیر امسال از فرودگاه کاشان انجام می شد اما به علت افزایش نرخ ارز و گران شدن بلیط، خطوط هوایی به دلیل قرار نگرفتن این فرودگاه زیر پوشش سازمان هواپیمایی کشوری اجباری به برقراری پرواز نداشتند.
وی تصریح کرد: بر این اساس از شهرداری انتظارهای زیاد و پیشنهادهایی را درخواست می کنند که به صلاح نیست از بیت المال هزینه شود.
شهردار کاشان افزود: اگر بخواهیم فرودگاه را به عنوان یک زیرساخت مطمئن محسوب کنیم، نیازمند اقدام های دیگری می باشد که البته بر اساس قراردادی با یک شرکت اسپانیایی، مجهزترین سیستم ناوبری با اعتبار 45 میلیارد ریال خریداری شده است.
وی با تاکید بر سرمایه گذاری در بخش ایمنی فرودگاه کاشان نیز عنوان کرد: این فرودگاه فاقد خودروی آتش نشانی فرودگاهی است و برای هر پرواز خودروهای ایستگاه های شهری اعزام می شد.
ابریشمی راد از کاشان به عنوان قطب گردشگری، تاریخی و مذهبی کشور نام برد و تاکید کرد: این مهم نیازمند تقویت زیرساخت ها برای جهت دهی اقتصاد شهری به سمت توسعه مبتنی بر صنعت گردشگری می باشد.
نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز تائید کرد که فرودگاه با پشتیبانی شورای اسلامی شهر از سوی شهرداری راه اندازی شده اما نگهداری و استمرار فعالیتش برای شهر هزینه دارد.
سید جواد ساداتی نژاد افزود: استانداری اصفهان باید کمک کند تا فرودگاه کاشان به مالک اصلی آن یعنی شرکت فرودگاه های کشور واگذار شود.
وی همچنین دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تحویل فرودگاه کاشان به شرکت فرودگاه ها را یادآور شد و گفت: اگر این مهم انجام شود، مشکلات این فرودگاه و برقراری پروازها برطرف می شود.
نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس هزینه های جاری سالانه این فرودگاه را بین 20 تا 30 میلیارد ریال دانست و اضافه کرد: تا زمان واگذاری فرودگاه، استانداری اصفهان باید در تامین هزینه ها شهرداری را حمایت کند تا پروازها را برقرار کنیم.
وی با اشاره به وجود چند فرودگاه در برخی استان ها تصریح کرد: شایسته استان اصفهان نیست که با این وسعت در مرکز ایران دارای یک فرودگاه باشد و فرودگاه کاشان از نظر پدافند غیرعامل در شرایط اضطراری و بحران های احتمالی در مرکز کشور جایگزین بسیار خوبی است.
به گزارش ایرنا، طرح راه اندازی فرودگاه کاشان در زمینی با وسعت نزدیک به 800 هکتار سال 74 آغاز و پس از 2 دهه وقفه در نهایت شهرداری به عنوان بهره بردار برای تکمیل عملیات عمرانی آن وارد عمل شد.
این فرودگاه که از حدود تیرماه سال جاری پروازهایش به حالت تعطیل درآمده، در فاصله 10 کیلومتری جنوب شرقی کاشان قرار دارد.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.