حسن غفرانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه بیش از 70 درصد خدمات در ساختمان ثبت احوال استان بصورت متمرکز توسط این میز انجام می شود، افزود: این میز فرصتی را برای مردم بوجود آورد تا به جای مراجعه به چند بخش این نهاد به یک بخش مراجعه و درخواست خود را عملیاتی کنند.
وی اظهارداشت: بطور مثال پیش از این، مردم برای حل اختلاف سجلی باید در چند روز به چند بخش مختلف اداره کل ثبت احوال مراجعه می کردند اما اکنون امورات مربوط به حل اختلاف سجلی پس از دریافت درخواست در همان میز خدمت انجام می شود.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ارائه خدمات در محل سکونت را یکی دیگر از اقدام های اداره کل بیان کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح مامور این اداره کل به محل سکونت افرادی مثل سالمندان، جانبازان، معلولان و زندانیان که مراجعه حضوری به ثبت احوال برای آنها دشوار می باشد و یا امکانپذیر نیست مراجعه و خدمات به آنها ارائه می کند.
به گفته وی هزینه رفت و آمد ماموران ثبت احوال برای دریافت کنندگان خدمات رایگان است و بر عهده فرد متقاضی نیست.
غفرانی با اشاره به استقرار ماموران اداره کل در سه بیمارستان اصفهان یادآور شد: نمایندگان ثبت احوال اصفهان در بیمارستان های شهید صدوقی، عسگریه و سعدی این شهر برای تنظیم سند سجلی جهت نوزادان تازه متولد شده مستقر شدند تا در کوتاهترین زمان ممکن شناسنامه آنها صادر شود.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا این ماموران در سایر بیمارستان های مستقر نیستند ، ادامه داد : در بیمارستان هایی که روزانه بیش از 20 نوزاد متولد می شوند مامور مستقر کردیم اما آمادگی داریم چنانچه بیمارستانی درخواست استقرار مامور ثبت احوال داشته باشد، درخواست آنها را بررسی کنیم.

*** کارت ملی هوشمند 76 درصد جمعیت استان صادر شد
مدیرکل ثبت احوال اصفهان درباره آمار صدور کارت ملی هوشمند در استان گفت: تا پایان آذر امسال کارت هوشمند برای 76 درصد جمعیت استان اصفهان صادر شده است.
وی با بیان اینکه جمعیت هدف استان برای دریافت کارت ملی هوشمند متغیر است و این آمار هرماه تغییر می کند، گفت: این جمعیت حدود چهار میلیون نفر است اما باتوجه به اینکه هر ماه آماری به جمعیت هدف اضافه یا کم می شوند نمی توان عدد دقیقی را برای این آمار مشخص کرد.
به گفته وی از سال 93 تاکنون برای سه میلیون و 40 هزار نفر در استان اصفهان کارت ملی هوشمند صادر شد.
غفرانی با اشاره به اینکه فرآیند ثبت نام از متقاضیان کارت ملی هوشمند در استان به دلیل کمبود کاغذ مخصوص کارت ملی هوشمند متوقف نشد، تصریح کرد: براساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور کاغذ مورد نیاز برای تهیه کارت ملی هوشمند در داخل تولید شده و در حال انجام مراحل نهایی آزمایش است.
وی با اشاره به اینکه پیش از این توانایی و دانش تولید کاغذ مخصوص کارت ملی هوشمند در داخل وجود داشت، اظهارداشت: تولید داخلی برخی مواد و کالاها از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و به همین دلیل این نوع کالاها از خارج تامین می شود.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اعمال تحریم ها تصریح کرد : اما وقتی با تحریم مواجه می شویم مجبوریم این کالاها را در داخل تهیه کنیم.
وی اضافه کرد : براساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور، کاغذ مخصوص کارت ملی هوشمند توسط یک شرکت داخلی تهیه شده و مراحل نهایی آزمایش را طی می کند و بزوی در مدار تولید قرار می گیرد.

** انجام فرآیند امور مربوط به ثبت احوال توسط بیش از 77 دفتر پیشخوان و ادارات پست
مدیرکل ثبت احوال اصفهان با اشاره به اینکه برای رفاه شهروندان بسیاری از خدمات این اداره کل برون سپاری شد، گفت: اکنون بیش از 77 دفتر پیشخوان و ادارات پست برای ارائه خدمات ثبت احوال در کنار ما قرار دارند.
وی با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در زمینه ثبت احوال جمعیت کشور بیان کرد : خوشبختانه فرآیند های ثبت احوال طی سال های گذشته از حالت دستی به مکانیزه تبدیل شد.
غفرانی ادامه داد: قبل از انقلاب تلاش شد تا ساختار ثبت احوال تغییر کند و در این راستا کارشناسانی از کشورهای اروپایی به ایران آمدند اما موفق به انجام این کار نشدند.
وی بیان کرد: پس از انقلاب و در طول چهار دهه گذشته ساختار ثبت احوال کشور تغییر کرد و آرشیو ثبت احوال الکترونیکی شد.
مدیرکل ثبت احوال اصفهان با اشاره به مکانیزه شدن فرآیند صدور شناسنامه بیان کرد : این اقدام از غلط نویسی و بروز مشکلات هویتی و جعل سند جلوگیری می کند.
وی با اشاره به اینکه آرشیو ثبت احوال اصفهان از سال 89 همزمان با کشور مکانیزه شد، گفت: تکمیل آرشیو یکپارچه اسناد الکترونیکی ثبت احوال در سال 91، تمام مسافرت های برون شهری برای دریافت خدمات ثبت احوال را خاتمه داد.
وی افزود: در حالی که پیش از این، افراد برای دریافت هر نوع خدمت ثبت احوال مجبور بودند به محل صدور شناسنامه یا سند مراجعه کنند اما اکنون خدمات پس از صدور شناسنامه برای افرادی که شناسنامه آنها در خارج استان و یا کنسولی های کشورمان در خارج از کشور صادر شده است، در اصفهان ارائه می شود و این افراد مجبور به خروج از استان نیستند.
2093/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.