به گزارش ایرنا، جانشین استاندار در هفته پژوهش و فناوری و رییس دانشگاه اصفهان گفت: ایجاد مراکز مشترک پژوهشی از راهکارهای تقویت ارتباط بین دانشگاه، سازمان ها و صنعت بویژه در بخش تحقیق و فناوری است.
هوشنگ طالبی به مناسبت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران در این دانشگاه افزود: شکل گیری این مراکز از انجام کارهای پراکنده، جزیره ای یا موازی در این زمینه جلوگیری می کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان تاکنون با همکاری چند واحد صنعتی بزرگ و نهادها اقدام به راه اندازی چنین واحدهایی کرد، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مشترک این دانشگاه و مرکز تحقیقات اُپتیک یکی از آنهاست.
وی همکاری با فولاد مبارکه و اتاق بازرگانی اصفهان را نیز از جمله این ارتباط ها خواند و اظهارداشت: تا کنون چند همایش مشترک با این نهادها از جمله درباره همکاری با واحدهای کوچک و متوسط کره جنوبی برگزار شده است.
به گفته وی یکی از شهرک های صنعتی اصفهان از موضوع همکاری با واحدهای کوچک و متوسط کره جنوبی استقبال کرده و این نشانه خوبی برای نتیجه دادن چنین روابطی است.

** یک دختر جوان از پل پیروزی اصفهان سقوط کرد
یک دختر جوان 18ساله روز شنبه از پل پیروزی واقع در اتوبان شهید صیاد شیرازی اصفهان سقوط کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این باره گفت: این دختر نوجوان پس از سقوط از پل پیروزی اصفهان از ناحیه کتف و اندام ها دچار شکستگی شده است.
کیانوش جهانپور زمان وقوع این حادثه را 12 و 20 دقیقه امروز اعلام کرد و افزود: هفت دقیقه پس از وقوع این حادثه امداگران اورژانس اصفهان با حضور در صحنه فرد مصدوم را بوسیله آمبولانس به یکی از بیمارستان های این شهر منتقل کردند.
وی درباره وضعیت جسمانی این فرد اظهارداشت: سطح هوشیاری مصدوم پس از تحویل به بیمارستان نسبی بوده اما مصدومیت وی شدید است و بهبود وی به سیر درمان بستگی دارد.
نیروی انتظامی اصفهان با تایید سقوط یک دختر جوان از پل پیروزی اصفهان اعلام کرد: علت حادثه در دست بررسی است.
اوایل ماه جاری نیز یک دختر جوان از پل سهروردی واقع در اتوبان شهید خرازی اصفهان سقوط کرد و برای درمان توسط اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

** اجرای نقشه زلزله و سیل در کشور ضروری است
استاد تمام پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ومهندسی زلزله ایران گفت: اجرای نقشه زلزله، سیل و لغزش زمین بر اساس داده های علمی در همه شهرهای بزرگ از جمله شهر اصفهان ضروری است.
مهدی زارع در همایش ارزیابی لرزه خیزی یکساله اخیر ایران با نگاه ویژه به ریسک زلزله در استان که در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، افزود: همچنین راهبردی نیازمندیم که مدیریت، کارآمدی، حسابرسی، وضوح، توانمندسازی و شفافیت را مدنظر داشته باشد تا چالش هایی که در زمان زلزله و مخاطرات طبیعی با آن مواجه هستیم به حداقل برسد.
وی با اشاره به وضعیت اصفهان از نظر زلزله خیزی تصریح کرد: منطقه اصفهان به نسبت دیگر مکان های فلات مرکزی ایران لرزه خیزی پایین تری را نشان می دهد، ریسک زلزله های آینده در کشور به ترتیب در تهران، مشهد، تبریز و بندرعباس است.
استاد تمام پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ایران ادامه داد: بازگشت زمین لرزه ها تا حدی در اصفهان طولانی است که از بین رفتن آثار تاریخی، ساختمان ها و میراث فیزیکی تمدنی در اصفهان رخ نداده است و این در حالی است که در تبریز و اردبیل شاهد از بین رفتن آثار تاریخی براثر زلزله در گذشته بوده ایم.

** نمایندگان اصفهان در مجلس در دفتر امام جمعه حضور یافتند
نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به نشانه اعتراض به تخصیص نیافتن اعتبار برای طرح های آبی این استان در بودجه سال آینده، روز یکشنبه در دفتر آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان حضور یافتند.
این نمایندگان که تعداد آنها 16 نفر است، دلیل حضور خود در دفتر امام جمعه اصفهان را اعتراض به در نظر نگرفتن اعتبار برای تامین آب آشامیدنی پنج میلیون شهروند این استان در بودجه سال آتی عنوان کردند.
از بین نمایندگان امضاکننده این نامه، ناهید تاج الدین و حمیدرضا فولادگر نمایندگان شهرستان اصفهان و مرتضی صفایی نطنزی نماینده نطنز و قمصر در دفتر امام جمعه اصفهان حاضر نشده اند.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفت که 19 نماینده استان اصفهان از 20 نماینده این استان در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس حضور نیافته اند.
هفته گذشته 19 نفر از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به حذف اعتبار طرح های انتقال آب این استان در بودجه سال آتی استعفای خود را تقدیم رییس مجلس شورای اسلامی کردند.

** اعتبارات سال آینده بخش آب نگران کننده است
رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: اعتبارات بخش آب استان در لایحه بودجه سال آینده سبب نگرانی هایی برای مسوولان شده است.
عبدالله کیانی درجلسه شورای اسلامی استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری افزود : اعتبارات بخش آب نیازمند پیگیری دولت و مجلس شورای اسلامی است و لازم است که مصوبات شورای عالی آب کشور در مورد زاینده رود به صورت دقیق اجرا شود.
وی تاکید کرد: باید اعتبارات مورد نیاز بخش آب در بودجه سال 98 پررنگ دیده شود تا نگرانی ها در خصوص آب استان رفع شود.
رییس شورای اسلامی استان اصفهان همچنین توجه به اقتصاد روستایی را ضروری دانست و گفت: روستاها تبدیل به مصرف کننده خدمات شهری شده اند که این موضوع به معنای از بین رفتن اقتصاد روستایی است، وقتی روستا و روستایی توان اقتصادی نداشته باشد، امکان جلب مشارکت وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: تا زمانی که اقتصاد روستا محورکلیدی قرارنگیرد هرگونه خدمات دهی دهی در حاشیه خواهد بود.
کیانی با بیان اینکه روستاها در روند توسعه ایران کمترمورد توجه قرار گرفته اند، گفت: بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سهم اعتبارات قابل احصای مدیریت و توسعه روستایی و عشایری، از کل مصارف بودجه عمومی دولت در سال 97، معادل 7.2 درصد است.

** قاچاق امنیت جامعه را تهدید می کند
استاندار اصفهان گفت: قاچاق کالا با آسیب ها و ضررهای اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی، سلامت و امنیت عمومی جامعه را تهدید می کند.
عباس رضایی هنگام بازدید از کشفیات قاچاق کالا و مواد مخدر در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان، از قاچاقچیان به عنوان تبهکارانی نام برد که حاضر نیستند به کار و تلاش برای کارآفرینی و تولید بپردازند.
وی اضافه کرد: با تدابیر چند سال اخیر، آمار قاچاقچیان کاهش یافته ولی همین تعداد اندک علاوه بر وارد کردن ضربه ها اقتصادی بسیاری به کشور در بحث قاچاق مواد غذایی، سلامت بهداشتی مردم را نیز به مخاطره می اندازند.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید با این تبهکاران بطور جدی برخورد شود گفت: این در حالیست که نیروی انتظامی با تمامی توان و اقتدار خود در مقابل قاچاقچیان کالا و مواد مخدر ایستادگی و مقابله می کند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این آیین با اشاره به کشفیات کالا و مواد مخدر در مدت 10 روز اخیر در پی اجرای عملیات 'مرصاد 21' گفت: در این مدت 88 نفر به سبب قاچاق کالا با ارزش حدود 60 میلیارد ریال دستگیر و 55 خودرو توقیف شد.

** خطوط تولید تجهیزات الکترواُپتیکی پیشرفته در اصفهان افتتاح شد
خطوط تولید تجهیزات الکترواُپتیکی پیشرفته با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرکت صنایع الکترواُپتیک وزارت دفاع در اصفهان افتتاح شد.
سرتیپ امیر حاتمی در جمع مدیران و متخصصان صنایع الکترواُپتیک شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع در اصفهان، توجه ویژه به نیازهای فناورانه نیروهای مسلح، فرایندهای نوآورانه، مهندسی سیستم، مدیریت دانش، استاندارد سازی و تضمین کیفیت را از اولویت های پیش برندگی صنعت دفاعی در شرایط تحریم دانست.
وی افزود: با توانمندی، ظرفیت های فوق العاده و زیر ساخت های فناورانه در شرکت صنایع الکترونیک و صنایع الکترو اُپتیک اصفهان خواهیم توانست بطور جامع نیازهای نیروهای مسلح را در حوزه های الکترواُپتیکی، لیزری و تجهیزات پزشکی بدون نیاز به خارج از کشور تامین کنیم. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قدرت دفاعی کشور را مرهون آگاهی و بصیرت ملت بزرگ ایران، تدابیر فرمانده کل قوا، حمایت دولت خدمتگزار و مجاهدت نیروهای مسلح و متخصصان صنعت دفاعی کشور دانست.

** رییس جمهوری خواهان طرح تشکیل ستاد احیای زاینده رود در هیات دولت شد
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان از دستور رییس جمهوری به معاون اول دولت برای طرح تشکیل 'ستاد احیای زاینده رود' در هیات دولت و تصویب آن خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی، افزود: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در پی نامه ارسالی امروز صبح نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به ایشان مبنی بر تشکیل ستاد احیای زاینده رود، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت را مسوول بررسی این موضوع کرد.
وی یادآور شد: دکتر روحانی که در سفر سال 93 خود به اصفهان وعده به جریان انداختن زاینده رود را داده بود، در دستور خود به معاون اول به اهمیت احیای این رودخانه برای زندگی مردم، وضعیت کشاورزی، صنعت و گردشگری تاکید کرده است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه تشکیل ستاد احیای زاینده رود، پیش از این نیز از سوی نمایندگان استان در مجلس مطرح شده بود، تصریح کرد: شکل گیری این ستاد با محوریت چند وزیر می تواند مسیر احیای زاینده رود را هموار کند.
موسوی لارگانی به جلسه امروز صبح نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس با محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز اشاره کرد و افزود: در این جلسه، نمایندگان استان، ضرورت ایجاد اصلاحات در بودجه سال 98 و ردیف دار شدن طرح‌ های تامین آب استان را خواستار شدند.

** نیمی از جاده های اصفهان با کمبود تابلوی ایمنی مواجه است
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: 40 تا 50 درصد از محورهای مواصلاتی استان با کمبود تابلوهای راهنمایی و رانندگی و ایمنی رو به روست.
فرزاد دادخواه افزود: برخی از تابلوهای موجود در محورهای استان نیز به دلیل مرور زمان، کیفیت لازم و بازتاب کافی را ندارد و نیازمند بهسازی و تعویض است.
وی گرانی تولید تابلو و همچنین سرقت آنها را از مشکلاتی دانست که روند افزایش تعداد تابلوها در جاده های منطقه را با کندی روبه رو می کند.
دادخواه افزود: هر مترمربع تابلوی علائم، حدود 10 میلیون ریال هزینه دارد و اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کفاف نصب علائم کافی در خطوط جاده ای استان را نمی دهد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اصفهان، نبود تابلوهای ایمنی و رانندگی در محدوده پناهگاه های حیات وحش استان را نیز از نقص هایی برشمرد که باید رفع شود.

** دولت 50 درصد اجرای طرح های آبرسانی اصفهان را بر عهده گرفت
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس گفت: دولت در جلسه روز سه شنبه نمایندگان استان اصفهان با رئیس سازمان برنامه و بودجه، 50 درصد مشارکت در اجرای طرح های آبرسانی اصفهان را پذیرفت.
اکبر ترکی افزود: در این جلسه مقرر شد طرح آبرسانی استان اصفهان با مشارکت 50 درصدی دولت و بخش خصوصی اجرا شود.
وی به تضمین خرید آب توسط دولت اشاره و اضافه کرد: در ابتدا وزارت نیرو پیشنهاد کرد که فقط 18 درصد این طرح را دولت و بقیه را بخش خصوصی بپردازد، اما پس از رایزنی این میزان به 50 درصد رسید.
این نماینده مجلس با بیان اینکه قرار دادن ردیف مشارکتی در بودجه از نکات مهم مطرح شده در این جلسه بود، خاطرنشان کرد: بر این اساس آورده دولت و بخش خصوصی برای اجرای طرح‌ های تأمین آب آشامیدنی پنج میلیون نفر جمعیت استان در نظر گرفته می شود.
ترکی با بیان اینکه نمایندگان استان، ضرورت ایجاد اصلاحات در بودجه سال 98 و ردیف دار شدن طرح‌ های تامین آب استان را خواستار شدند، افزود: براساس این پیشنهاد باید آب آشامیدنی مورد نیاز جمعیت استان در 14 شهرستان تأمین شود.

** طرح دو خطه کردن راه آهن اصفهان 80 درصد پیشرفت دارد
مدیر کل راه آهن اصفهان گفت: طرح دو خطه کردن راه آهن در این استان به طول 300 کیلومتر تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
سید رضا سادات حسینی با بیان این که بیشترین فعالیت راه آهن اصفهان جابه جایی بار است افزود: طرح دو خطه کردن خطوط ریلی استان از ایستگاه بافق در استان یزد آغاز به زرین ‌شهر در غرب اصفهان ختم می شود.
وی با بیان این که با دو خطه کردن این کریدور حجم حمل بار 2 برابر افزایش پیدا می کند افزود: هدف اصلی از اجرای دو خطه کرده خطوط ریلی استان ؛ افزایش سرعت در خطوط ریلی برای تردد قطارهای باری و مسافری و ساخت خطی به عنوان بار محوری سنگین در کشور بوده است.
سادات حسینی از دیگر اهداف این طرح را افزایش حجم حمل بار و مسافر براساس راهبرد و سیاستی که بر عهده راه آهن کشور گذاشته شده است، عنوان کرد.
مدیرکل راه آهن استان اصفهان با اشاره به این که برای اجرای این طرح 12 میلیارد ریال هزینه شده است اضافه کرد: دوخطه کردن خطوط ریلی استان با توجه به ترافیک سنگین قطارهای محور اصفهان بویژه عبور روزانه 23 رام مسافربری و حدود 40 رام قطار باری از محدوده این اداره کل ، لازم و ضروری است.

** کارایی بالگردهای هوانیروز با کارشناسان داخلی افزایش می یابد
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: هوانیروز جمهوری اسلامی به دستاوردهای مهمی در زمینه تولید و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز بالگردها دست یافته است که با استفاده از این دستاوردها کارایی بالگردهای این نیرو افزایش می یابد.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری در آیین رونمایی از چند فروند بالگرد بازسازی شده در پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز اصفهان در گفت و گو با ایرنا ا افزود : با استفاده از این دستاوردها بالگردهایمان را بگونه ای ارتقا می دهیم که بتوانند در هر ساعت از شبانه روز و در هر شرایط آب و هوایی ماموریت خود را انجام دهند.
وی اظهارداشت : اکنون علم، فن و هنر حفظ، نگهداری و ساخت تجهیزات مورد نیاز بالگردها در هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی نهادینه شده است و کشورمان قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه را در اختیار دارد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما همواره به برکت هدایت های پیامبر گونه ولی امر مسلمین در همه دوران انقلاب تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم.
وی با اشاره به اعمال تحریم ها علیه نظام جمهوری اسلامی افزود: با هدایت های رهبری از پیچ های سخت بسیار زیادی عبور کردیم و از مشکلات پیش رو که دشمنان برای ما ایجاد می کنند با موفقیت عبور خواهیم کرد.

** پردیس سینمایی ساحل اصفهان افتتاح شد
پردیس سینمایی ساحل اصفهان عصر روز چهارشنبه با حضور شماری از مسوولان با 9 سالن سینمایی و یکهزار صندلی در این کلانشهر افتتاح شد.
این سینما از آبان سال گذشته برای بازسازی تعطیل شد و امروز پس از گذشت یک سال بطور رسمی مجدد آغاز به کار کرد.
این پردیس دارای 9 سالن سینما و حدود یکهزار صندلی و همچنین سینمای تابستانی بدون سقف است.
2 سالن سینمایی این پردیس برای نخستین بار در کشور ویژه کودکان و سینمای پویانمایی (انیمیشن ) طراحی شده است.
رییس حوزه هنری کشور در مراسم افتتاح این پردیس سینمایی گفت: دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به هنر سینما داشته و سالن های سینمایی روز به روز در آن افزایش یافته است.
محسن مومنی شریف با اشاره به عصر حاضر و گسترش شبکه های اجتماعی و مجازی افزود: انسان در این دوره نسبت به سایر دوران تنها تر و جامعه گریزتر شده است لذا ایجاد و گسترش سالن های سینما که مردم را گردهم می آورد، ضروری است.
وی با بیان اینکه اکنون 32 سالن سینما در اصفهان فعال است اظهار امیدواری کرد تعداد سالن های سینما در این شهر به 40 سالن برسد.
مومنی شریف با تاکید بر اینکه ساخت یا بهسازی سالن های سینما هزینه های گزافی دارد، تصریح کرد: ما می توانستیم این هزینه ها را در بخش تولید فیلم داشته باشیم اما افزایش سالن های سینمایی برای ما نیز اهمیت دارد.

** مشکل قانونی برای رفع مشکل آب آشامیدنی اصفهان وجود ندارد
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: هیچ مشکل قانونی برای رفع مشکل آب آشامیدنی استان اصفهان وجود دارد و این سازمان آمادگی خود را برای اجرای قانون موجود اعلام می کند.
پایگاه اطلاع رسانی دولت با انتشار فیلم مستندی از رییس سازمان برنامه و بودجه، سخنان وی درباره آب آشامیدنی اصفهان را منتشر کرد.
محمد باقر نوبخت در این فیلم کوتاه با بیان اینکه درباره آب آشامیدنی اصفهان خطی وجود دارد که به عنوان سامانه یک از آن یاد می شود، گفت: در این مسیر از سد زاینده رود با عبور از استان چهار محال و بختیاری به تصفیه خانه بابا شیخ علی می رسد و از آنجا به شهرهای اصفهان توزیع خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر آن مسیر دیگری وجود دارد که با دو تونل گلاب 1 و گلاب 2 می تواند آب رسانی به 14 شهر اصفهان را تامین کند. هم کنون طرحی در قانون بودجه سال 1397 وجود دارد که در این طرح 20 هزار میلیارد ریال منابع مالی لازم است مقرر شد این را ما با روش مشارکتی با بخش غیر دولتی به انجام برسانیم.
نوبخت با بیان اینکه این موضوع به نمایندگان استان اصفهان اعلام و منعکس شد، ادامه داد: بنابراین از نظر ما هیچ مشکل قانونی وجود نداشته و بدون اینکه نیازمند مصوبه جدیدی باشیم یا نیازمند به اصلاح و تغییری در قانون موجود باشیم یا تغییری در لایحه سال آینده باشیم این کار قابل اجرا و فقط اراده لازم است که با مشارکت غیر دولتی انجام شود.

** اعتبارات تخصیصی به پژوهش کافی نیست
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اعتبارات نهایی تخصیص یافته به تحقیق و پژوهش در مراکز علمی کافی نیست و کفاف انجام تمامی طرح های تحقیقاتی را نمی دهد.
رضا ملک زاده در سمینار یکروزه بهره مندی بهینه از فرصت ها و پتانسیل های فراروی دانشگاه های علوم پزشکی کشوردر محل تالار ادیب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: هیچ گاه اعتبارات پژوهشی کشور از سهم نیم درصد تولید ناخالص ملی فراتر نرفته و در بسیاری از موارد اعتبار نهایی تخصیص داده شده کمتر از میزان فوق بوده است.
به گفته او سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بهترین شرایط 13 درصد از سه درصد تولید ناخالص بوده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سرعت کیفی سازی تولیدات علمی در ایران بیش از سرعت کمی این مقوله است، تصریح کرد: سهم مقالات ایران در دنیا 2 درصد اعلام شده، اما سهم استنادات جهانی به مقالات و پژوهش های کشور حدود سه درصد است.

** اصفهان یکی از شهرهای خلاق ایران است
مدیرکل دفتر معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی با بیان این که تعدادی از شهرهای ایران دارای مزیت شهر خلاق است که اصفهان از جمله آنهاست، گفت: اصفهان به عنوان یک مرکز تاریخی و سیاسی ایران همچنان شهر فرهنگی شناخته می شود.
کامبیز مشتاق گوهری در آیین گشایش نخستین نمایشگاه صنایع خلاق در نمایشگاه بین المللی این استان با اشاره به مشکلات زیست محیطی در اصفهان تصریح کرد : اصفهان به عنوان شهر خلاق می تواند شرایط و فرصتی به وجود آورده که یکی از پیشروان در حوزه برخورد با مشکلات زیست محیطی باشد.
وی بیان کرد : پیش قدمی این شهر در تهیه برنامه جامع شهر با رویکرد نوین ، با نگاه به افزایش مشارکت شخصیت حقیقی، صاحبان سرمایه و ذینفعان در شهر خلاق اصفهان اتفاق مبارکی است.
وی با اشاره به این که در حوزه شهرها به عنوان بستر کالبدی استقرار شهر خلاق با ٢ رویکرد جدی روبه رو خواهیم بود، افزود : ایجاد فضای محرک برای استقرار طبقه خلاق و فعالیت نهادهای اقتصادی قدرتمند(بانک ها) که در راستای کاهش هزینه زندگی برای طبقه خلاق تلاش می کند و بخش عمده ای از مشارکت به واسطه این گروه اقتصادی به تثبیت و استقرار این طبقه کمک می کند.

** رفع مشکلات آموزش و پرورش راهی جز مطالبه عمومی ندارد
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رفع مشکلات این وزارتخانه و تحقق توسعه به عنوان مردمی تمدن ساز در جهان، راه دیگری جز مطالبه عمومی نداریم.
سید محمد بطحایی در جمع خیرین مدرسه ساز کاشان بیان کرد: هنگامی که در آموزش و پرورش صبحت از تعلیم و تربیت می شود، به معنی آماده کردن افراد برای پذیرش مسئولیت های فردی و اجتماعی به عنوان مهمترین و اصلی ترین ماموریت این نهاد آموزشی است.
وی افزود: نظام های تعلیم و تربیتی که به طور معمول از 6 سالگی آغاز شده و به طور میانگین تا 12 سال ادامه می یابد، امروز در برخی کشورها به سه سالگی کاهش یافته تا افراد زودتر و بهتر برای پذیرفتن مسئولیت های آینده آماده شوند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به جای اینکه نیازهای آینده مورد تعیلم و تربیت قرار گیرد، برخی از سیاستگذاران آموزشی ما انتقاد می کنند که آموزشی با الگوهای گذشته کودک را برای امروز هم آماده نمی کند؛ بچه های امروز را با شرایط دیروز، برای فردا آماده می کنیم که این انتقاد درستی است.

** بازسازی بالگردها در شرایط تحریم دستاورد بسیار بزرگی است
فرمانده پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز گفت: بازسازی بالگردهای کشور پس از سال ها زمین گیری و به پرواز درآوردن آنها در شرایط تحریم دستاورد بسیار بزرگی است که به دست توانای کارشناسان این پایگاه و مرکز آموزش شهید وطن پور اصفهان انجام شد.
سرتیپ ستاد علی عفیف افزود : با وجود مشکلات و تحریم هایی که ما با آن مواجه هستیم، ساخت قطعات این بالگردها و به پرواز در آوردن آنها کار بزرگی است که نباید از آن چشم پوشی کرد.
وی اظهارداشت: پیوستن چند فروند بالگرد به ناوگان هوانیروز کار ارزشمندی است که چهارشنبه گذشته توسط کارشناسان فنی پایگاه چهارم پشتیبانی و مرکز آموزش شهید وطن پور هوانیروز انجام شد و با این اقدام، کارشناسان فنی هوانیروز شعار ' ما می توانیم ' فرموده امام راحل عظیم الشان را محقق کردند.
فرمانده پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز با اشاره به اینکه یک ساعت پرواز توسط هر فروند بالگرد نیازمند بیش از 160 ساعت کارفنی است، تصریح کرد : بنابراین بالگردی که سال ها زمین گیر شده است نیازمند ساعت ها کارفنی است که به دست پرتوان کارشناسان داخلی انجام شد.
به گفته وی با بازسازی این بالگردها افزون بر 130 میلیارد ریال صرفه جویی انجام شد.
سرتیپ عفیف بیان کرد: پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز و مرکز آموزش شهید وطن پور اصفهان حرکت شتابانی را در زمینه آموزش نیروی انسانی، پرواز، تعمیر و نگهداری بالگردها آغاز کرده اند.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.