به گزارش ایرنا، کامبیز مشتاق گوهری عصر روز پنجشنبه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه صنایع خلاق در نمایشگاه بین المللی این استان با اشاره به مشکلات زیست محیطی در اصفهان تصریح کرد : اصفهان به عنوان شهر خلاق می تواند شرایط و فرصتی به وجود آورده که یکی از پیشروان در حوزه برخورد با مشکلات زیست محیطی باشد.
وی بیان کرد : پیش قدمی این شهر در تهیه برنامه جامع شهر با رویکرد نوین ، با نگاه به افزایش مشارکت شخصیت حقیقی، صاحبان سرمایه و ذینفعان در شهر خلاق اصفهان اتفاق مبارکی است.
وی با اشاره به این که در حوزه شهرها به عنوان بستر کالبدی استقرار شهر خلاق با ٢ رویکرد جدی روبه رو خواهیم بود، افزود : ایجاد فضای محرک برای استقرار طبقه خلاق و فعالیت نهادهای اقتصادی قدرتمند(بانک ها) که در راستای کاهش هزینه زندگی برای طبقه خلاق تلاش می کند و بخش عمده ای از مشارکت به واسطه این گروه اقتصادی به تثبیت و استقرار این طبقه کمک می کند.
مدیرکل دفتر معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی اظهارداشت : میان شهرهای خلاق، برلین است که از شروع هزاره جدید شروع کرد به عنوان یک شهر جداب برای هنرمندان و فعالان حوزه خلاقیت عمل کرد.
وی خاطرنشان کرد : براساس آمار سازمان ملل متحد در سال ٢٠٠٨ جمعیت ساکن در شهرها معادل جمعیت روستایی است و پیش بینی می شود تا سال ٢٠٥٠ میزان جمعیت شهری در کشورهای توسعه یافته حدود ٨٦ درصد جمعیت را در بر می گیرد.
مشتاق گوهری ادامه داد: نزدیک ٧٠ درصد جمعیت کشور در شهرها حضور دارند و با توجه به اینکه پایه مشاغل در ایران کشاورزی است حدود ٣٠ درصد از جمعیت در روستاها زندگی می کنند.
مدیرکل دفتر معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در آغاز قرن بیستم واژه ای به عنوان شهر نمی شناختیم، اضافه کرد: سرعت شهرنشینی در جهان و کشور به گونه ای است که به دوره ای خواهیم رسید که شهرها بخش عمده ای از جمعیت کشور و جهان را در بر می گیرند و در مقیاس منطقه، ملی و فراملی کارکرد شهرها افزایش پیدا خواهد کرد.
به گفته وی رقابت بین شهرها رقابت جذب سرمایه، استعداد و تسامح است، بین کشورها و شهرهای بزرگ دنیا تنوع برخورداری و نژادی بیشتری مشاهده می شود.
مشتاق گوهری خاطرنشان کرد: ما نیاز به یک طبقه خلاق داریم که بخش عمده ای را از هنرمندان و روشنفکران و سرویس دهندگان به سازمان های تکنولوژی محور تشکیل دهند.
وی با اشاره به اینکه آبادان در دهه ٣٠ و ٤٠ شمسی یکی از شهرهای خلاق و جذاب کشور بود، ادامه داد: در این دهه تعداد سینماهای این شهر به ٣٥ می رسد این در حالی است که در تهران ٣٨ سینما وجود داشت.
نخستین نمایشگاه صنایع خلاق اصفهان از ٢٩ آذر تا یکم دی ماه در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی برپاست.
٩٩١٣/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.