به گزارش ایرنا، آیت الله عباس کعبی روز پنجشنبه در دهمین اجلاسیه کنگره شهدا و ایثارگران با اشاره به نقش روحانیت در نهضت های صد ساله اخیر در حسینیه همدانیان اصفهان ، افزود: دشمن از این موفقیت ها تجربه گرفته است و برای مقابله با روحانیت توطئه می کند.
وی ادامه داد: هدف دشمن تخریب بی سابقه روحانیت از طریق برجسته سازی یک نقطه ضعف در یک روحانی یا نفوذی های خود است.
این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد : نباید در این مسیر جا ماند زیرا پیام شهدای روحانیت با ما ایستادگی و مقاومت در مسیر ولایت است.
وی خاطرنشان کرد: دنیاگرایی، عافیت طلبی، تجمل گرایی، بی تفاوتی به مسائل سیاسی و اجتماعی، جدا شدن از مردم از جمله نقاط ضعفی است که می تواند روحانیت را آسیب بزند و باید در برابر آن هوشیار بود.
وی ادامه داد: روحانیت با تاسی از شهدای این قشر باید دشمن را رصد کنند و در میدان دفاع پیشگام باشند زیرا آمریکا از طریق پشتیبانی امکاناتی، رژیم صهیونیستی از طریق جاسوسان و حمایت های اطلاعاتی، عربستان از طریق حمایت مالی و منافقین خلق با نیروهای میدانی به دنبال ایجاد کانونهای شورشی و توطئه در کشور هستند.
آیت اله کعبی گفت: البته انقلاب اسلامی روز به روز درحال پیشرفت است و آمریکا روز به روز در حال افول است و بحران هویتی، بحران خانوادگی، بحران سیاسی و اقتداری، بحران های محیط زیستی و بحران مدیریتی در جهان نشان از شکست لیبرال دموکراسی است.
به گفته وی سازش با آمریکا عقب نشینی از آرمانهای شهداست و لذا به جای دیدن کدخدا باید خدا را دید چون عزت واقعی نزد خداست.
آیت الله کعبی انجام واجبات، ترک محرمات، خلوص را از پیام های شهدای طلبه و روحانی برشمرد و گفت : هر کاری که در مسیر ولایت نباشد در مسیر شیطان است.
وی ادامه داد: نیروهای مومن باید شبکه ای حرکت کنند و همانگونه که انقلاب در قالب شبکه مساجد ایجاد شد و در مقابل دشمن با بهره گیری از این شبکه می توان مردم را به صحنه کشید و پیشگامی خود را حفظ کرد.
این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به رسالت روحانیت ، گفت: تفسیر دین، جلوگیری از انحراف، به پا داشتن دین، حیات دهی به جامعه، انسجام بخشی ، هویت سازی، مبارزه با استبداد و استکبار، مبارزه با چپاولگری، تسکین آلام بشری، همدردی با آحاد مردم، مبارزه با آسیب های اجتماعی، تقویت روحیه اعتماد به نفس، تلاش برای اقناع حکم الله و مجاهدت برای حاکمیت دین از رسالت های روحانیت است
آیت الله کعبی با بیان اینکه صرفا شعار ارزشی دادن کافی نیست، افزود: شهدا به ما آموختند که برای حفظ دین باید نظر کرد و هزینه داد و در راه خدا عزت را بر زندگی و دفاع پوچ مادی ترجیح دادند و برگزاری یادواره شهدا و زنده نگاه داشتن یاد شهدا موجب ارتقای دین می شود.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهارداشت: شهدا حیات حقیقی، ماندگار و تاثیرگذار در زندگی مادی و معنوی ما دارند و خون شهدا پرچمی برای حفظ آزای، استقلال و امنیت امروز ما و نجات از اسارت شد.
وی خاطرنشان کرد: حضور در این مراسم تجدید بیعت با آرمانهای شهداست و برای حفظ ارزشها الگو گرفتن از سبک زندگی شهدا ضروری است.
آیت الله کعبی اضافه کرد: شهدا در سایه نعمت خشنود هستند و به جامعه پیام پیروزی، سرافرازی، ایستادگی و شور و نشاط و امید هستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن به دنبال دمیدن روح یاس و نا امیدی به جامعه است، افزود: شهدا به جامعه شادی تزریق می کنند زیرا ملتی که به قدرت الهی تکیه دارد پیروز است
تعداد شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان 558 نفر هستند.
دهمین اجلاسیه کنگره شهدا و ایثارگران امروز با حضور عامل و فضلای حوزه علمیه اصفهان در تکیه همدانیان تخت پولاد اصفهان برگزار شد.
در این مراسم از 40 ایثارگر روحانی اصفهان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تجلیل شد.
6026//7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.