به گزارش ایرنا، مهدی قیصری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل ستاد دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان افزود: هم اینک تمامی مراکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان با وجود آنکه میزان شهریه آن نسبت به سایر دانشگاه ها کمتر است، به صورت خودگردان اداره می شود.
وی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس و تصمیم گیران کشور درخواست می شود که در تخصیص بودجه و یا اعتباری برای این دانشگاه توجه ویژه ای داشته باشند.
قیصری یادآور شد: البته انتظار ما این نیست که بطور کامل و همانند دانشگاه های دولتی از حمایت کامل دولت برخوردار باشیم بلکه خواسته ما تامین بخشی از شهریه دانشجویان و یا حمایت از مراکز بخش خصوصی است.
وی فعالیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی را براساس مشاغل و نیاز بازار کار عنوان کرد و گفت: شیوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه متناسب با رشته های شغلی مورد نیاز بازار و جامعه است.
معاون علمی دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اصفهان افزود: یکی دیگر از رویکردهای این دانشگاه توجه به مشاغل خانگی است بطوریکه هم اکنون با توجه به کاهش منابع آبی و مشکلات کشاورزی در استان باید مشاغل خانگی کم آب بر در جامعه ترویج شود که این دانشگاه آماده آموزش علاقه مندان در این بخش است.
وی در بخش دیگری به برپایی چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف زمینه سازی موثر برای اشتغالزایی و کارآفرینی در کشور وآشکار سازی نیازهای واقعی جامعه در کسب شغل مورد نیاز برپا می شود.
قیصری شناسایی فرصت های شغلی مورد نیاز، تشویق صاحبان صنایع و مشاغل به بهره گیری از منابع انسانی و توجه ویژه به مناطق محروم را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.
معاون علمی دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اصفهان افزود: این نمایشگاه از بخش های مختلف شامل بازارچه کارآفرینان مولد و مولدان کسب و کار، کلینیک مشاوره اشتغال و کارآفرینی، معرفی رشته شغل های دانشگاه جامع ، میزگردهای تخصصی و کارگاه های آموزشی با موضوغ اشتغال و کارآفرینی تشکیل می شود.
وی زمان برگزاری این نمایشگاه را از سوم تا پنجم دی ماه از ساعت 14 تا 20 در مجموعه سیتی سنتر اصفهان عنوان کرد.
دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اصفهان دارای 41 مرکز است که حدود 29 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.
6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.