فرزاد دادخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از تابلوهای موجود در محورهای استان نیز به دلیل مرور زمان، کیفیت لازم و بازتاب کافی را ندارد و نیازمند بهسازی و تعویض است.
وی گرانی تولید تابلو و همچنین سرقت آنها را از مشکلاتی دانست که روند افزایش تعداد تابلوها در جاده های منطقه را با کندی روبه رو می کند.
دادخواه افزود: هر مترمربع تابلوی علائم، حدود 10 میلیون ریال هزینه دارد و اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کفاف نصب علائم کافی در خطوط جاده ای استان را نمی دهد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اصفهان، نبود تابلوهای ایمنی و رانندگی در محدوده پناهگاه های حیات وحش استان را نیز از نقص هایی برشمرد که باید رفع شود.
وی ادامه داد: محورهایی همچون موته در شمال غرب و عباس آباد در شرق اصفهان همجوار با منطقه حیات وحش موته و حیات وحش عباس آباد فاقد علائم ایمنی همچون خطر برخورد با حیوانات وحشی است.
دادخواه اعلام کرد: برای نصب علائم هشداردهنده در محدوده پناهگاه های حیات وحش که از مناطق با ارزش زیست محیطی دارای گونه های کمیاب جانوری است، برنامه ریزی خواهد شد و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
وی در باره روشنایی جاده ها نیز خاطرنشان کرد: اعتباری در سطح ملی برای روشنایی جاده ها وجود ندارد، بنابراین الزامی هم برای روشن کردن محورهای مواصلاتی نیست.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان یادآور شد: رانندگان بیشتر به رانندگی در مسیرهای کم نور عادت دارند و پس از حضور در جاده های روشن، بیشتر دچار سانحه می شوند، با این حال اداره کل راهداری و حمل و نقل برای روشن کردن قوس ‌های پرخطر جاده، سه ‌راهی‌ ها و دوربرگردان ها برنامه ریزی کرده و هم اکنون نیز بخش قابل توجهی از این مسیرها، روشن است.
وی با اشاره به استاندارد بودن گاردریل های مورد استفاده در جاده های استان تصریح کرد: معیوب شدن یا استحکام کم برخی از آنها ناشی از زاویه برخورد خودروها با این موانع ایمنی جاده ای است.
به گفته دادخواه، 90 درصد از مسیرهای مورد نیاز گاردریل در استان به این ابزار مجهز شده اند تا میزان خطرات ناشی از حوادث و تصادف ها کاهش یابد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: استان اصفهان از لحاظ ماشین آلات راهداری نظیر برفروب، بیل مکانیکی، بولدوزر، لودر و وسایل مشابه 20 درصد کسری دارد.
دادخواه افزود: با این وجود، قرار است یک مجموعه کامل از تجهیزات و ماشین آلات سنگین راهداری که 'سِتِ بحران' نامیده می شود، در اختیار ما قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان در مرکز کشور، به مثابه اصلی ترین کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، در مجموع دارای حدود 12 هزار کیلومتر محور مواصلاتی، 399 کیلومتر آزادراه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزادراه است.
امسال 200 میلیون تَردد خودرو در جاده های اصفهان ثبت شد و این استان از حیث حمل و نقل بار رتبه نخست و از لحاظ جابه جایی مسافر رتبه سوم را در کشور دارد.
در هشت ماه امسال، 32 میلیون تُن بار در جاده های این استان جابه جا شد و از ابتدای امسال تا پایان آبان حدود هشت میلیون و 500 هزار مسافر در این منطقه رفت و آمد کردند.
تعداد خودروهای سنگین اعم از اتوبوس و کامیون در استان 40 هزار دستگاه است و 59 هزار راننده در این حوزه در این استان مشغول کارند.
6027/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.