ابوالفضل ابوترابی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تمرکز بودجه های ورزشی برای باشگاه های دولتی مانع از توزیع اعتبارات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شده است.
وی بیان کرد: اختصاص اعتبارات ورزشی به تیم و باشگاه های مطرح کشور باعث محرومیت ورزشی در مناطق مختلف شده و ورزش همگانی در روستاها و شهرها نقش و رنگی ندارد.
نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد جامعه برای سلامت جسمی و اجتماعی نیازمند ورزش هستند، تصریح کرد: توزیع ناعادلانه اعتبارات در ورزش بسیاری از مردم را در بهره برداری از امکانات ورزشی بی بهره گذاشته است.
وی با اشاره به جمعیت ورزشکار در نجف آباد و تیران و کرون و موفقیت های قهرمانان این دو شهرستان تصریح کرد : دسترسی به امکانات ورزشی در این دو منطقه آسان نیست و با کمبود اعتبارات و زیر ساخت روبرو هستیم.
ابوترابی به جمعیت روستایی تیران و کرون اشاره و اضافه کرد : امکانات ورزشی در روستاهای این شهرستان محدود و در برخی از روستاها امکاناتی وجود ندارد که این موضوع مغایر با قانون 'ورزش رایگان برای همه' است.
وی با اشاره به اینکه دهیاری ها آمادگی فعالیت مشارکتی با وزارت ورزش و جوانان را دارند، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و اجرای طرح های مشارکتی با همکاری مسوولان محلی و وزارت ورزش و جوانان دسترسی به امکانات ورزشی را برای مناطق محروم تسهیل می کند.
کارشناسان معتقدند نبود عدالت در همه بخش ها یکی از چالشهای بخش ورزش کشور است که باید برنامه ریزان امر نسبت به این امر مهم تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند چرا که با هر چه ورزش در متن جامعه نهادینه شود از سوی دیگر سلامت مردم تضمین شده و هزینه بخش درمان نیز کاهش می یابد.
تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت، دارای بیش از چهار هزار نفر ورزشکار سازمان یافته است که امسال 80 مدال استانی، 50 مدال کشوری و 6 مدال بین المللی توسط ورزشکاران این شهرستان کسب شده است.
در استان اصفهان 300 هزار ورزشکار ساماندهی شده و 50 هیات ورزشی فعالیت دارد.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.