به گزارش ایرنا، علی اصغر سیدآبادی یکشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان افزود: شهرهایی در ایران معروف و بزرگ ماندند که با فرهنگ و هنر پیوند خوردند و در جهان نیز شهرهای اقتصادی صرف پایدار نیستند.
وی بیان کرد: امروزه شهرهایی معروف، پایدار، مهم، صاحب اعتبار و نفوذ هستند که بتوانند با فرهنگ و هنر تغییر ایجاد کنند و ویژگی آنها برخورداری از مردم هنرمند و نوآور می باشد که نوآوری با اقتصادشان گره خورده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برگزاری جشنواره کتاب کودک و نوجوان کاشان نشان داد که اقتصاد این شهر با فرهنگ و هنر آمیخته شده و صاحبان کسب و کار که در ظاهر فرهنگی نیستند، با سرمایه گذاری مادی و معنوی این رویداد بزرگ فرهنگی را رقم زدند.
وی ادامه داد: کارهای بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر از ایده های کوچک آغاز و در اثر نوآوری به کارهای بزرگ تبدیل می شود و این جشنواره نیز می تواند الگویی موفق برای فرهنگ کشور باشد.
سیدآبادی تصریح کرد: دولت به جای تصدی گری و دخالت در این رویداد هنری میدان را به مردم واگذار کرد و در واقع دولت متصدی، جای خود را به دولت تسهیل گر و پشتیبان داد.
شهردار کاشان نیز با قدردانی از انتخاب موضوع آب برای نخستین دوره جشنواره کتاب کودک و نوجوان و برگزاری آن در نقاط مختلف شهر گفت: بروز این بحران در شرایط کنونی نتیجه نادیده گرفته شدن آن در دوران کودکی و نوجوانی ماست.
سعید ابریشمی راد افزود: برگزاری این جشنواره به طور گسترده در مدرسه ها، کتابخانه‌ها، مرکزهای اقامتی و گردشگری برای کودکان و نوجوانان موجب شد تا همه از ترویج فرهنگ کتابخوانی به میزانی هر چند اندک بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین نشان رسمی جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان رونمایی و برگزیدگان بخش های مختلف قدردانی شدند.
نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان از 22 آذرماه با میزبانی چهارمین پایتخت کتاب ایران آغاز شده بود.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.