ساناز جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت هوای اصفهان و مناطق صنعتی استان به دلیل آلودگی هوا در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته در شرایط ناسالم قرار گرفت.
وی ادامه داد: با گذر موج ناپایدار و پیش بینی بارش در مناطق غربی استان به تدریج آلودگی هوا در شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان کاهش می یابد.
کارشناس ارشد پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار برای امروز و فردا دوشنبه بر روی استان است.
به گفته وی، با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا برای امروز و فردا در مناطق صنعتی و پر جمعیت استان افزایش غلظت آلاینده های جوی پیش بینی می شود.
جعفری اضافه کرد: از اواخر وقت روز دوشنبه (فردا) با گذر موج ناپایدار از روی استان در برخی از مناطق بویژه مناطق غربی استان بارش پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: آسمان بیشتر مناطق استان به صورت صاف و آفتابی و در مناطق مرکزی از جمله کلان شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان غبارآلود پیش بینی می شود.
این کارشناس افزود: دمای هوا در برخی مناطق استان در 24 ساعت آینده یک تا 2 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و طی این مدت دمای این کلانشهر در گرم ترین زمان روز به 15 درجه سانتیگراد و در سردترین زمان حداقل به 2درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید.
کارشناس ارشد پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گرمترین نقطه استان در 24 ساعت آینده را کاشان با 20 درجه سانتیگراد و سردترین نقطه را بویین و میاندشت با 9درجه سانتیگراد زیر صفر عنوان کرد.
همچنین به گزارش مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز یکشنبه، ناسالم برای گروه های حساس اعلام شد.
7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.