به گزارش ایرنا، سعید ابریشمی راد روز شنبه در نشستی با خبرنگاران در مورد شرایط فرودگاه کاشان بیان کرد: پرواز و برقراری پرواز هیچ ربطی به شهرداری و فرودگاه ندارد و در هیچ کجای جهان مدیرعامل فرودگاه، پرواز برقرار نمی کند.
وی افزود: برقراری پرواز از سوی آژانس های مسافرتی صورت می گیرد که باید با خطوط هوایی وارد مذاکره شده و بر اساس ظرفیت ها، چارتر و پرواز برقرار کنند.
شهردار کاشان تصریح کرد: وظیفه این مجموعه فرودگاه داری نیست اما با توجه به خواست مردم و اهمیت آن به عنوان زیرساخت توسعه گردشگری، وارد عمل شد.
وی اضافه کرد: شهرداری بر این اساس با دریافت مجوزهای لازم طرح ساخت فرودگاه کاشان را تکمیل کرد و تا کنون هم پای هزینه های آن ایستاده است.
فرودگاه کاشان پیش تر در سال 1374 راه اندازی شده بود که پس از 2 دهه وقفه در نهایت شهرداری به عنوان بهره بردار برای تکمیل عملیات عمرانی آن وارد عمل شد.
مجموعه کنونی سال 96 به صورت رسمی راه اندازی شد و نخستین پرواز آن به مقصد مشهد مقدس بود.
این فرودگاه که از تیرماه امسال با رکود رو به رو شده، در زمینی با وسعت نزدیک به 800 هکتار در فاصله 10 کیلومتری جنوب شرقی کاشان قرار دارد.
ابریشمی راد در ادامه نیز به اجرای 113 طرح عمرانی در بخش ابنیه و راهسازی کوچک و بزرگ در پنج منطقه شهری کاشان اشاره کرد و گفت: بخشی از این طرح ها رو به پایان می باشد اما در مجموع میانگین پیشرفت آنها بر اساس اسناد مالی 47 درصد است.
وی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در ماه های پایانی سال، پیشرفت خوبی نیست اما به نسبت سال های گذشته رشد دارد.
شهردار کاشان عنوان کرد: نزدیک به یک هزار و 300 میلیارد ریال از مجموع 2 هزار و 620 میلیارد ریال هزینه عمرانی شهرداری تا کنون برای اجرای این طرح ها اختصاص یافته و به طور تقریبی اعتباری مشابه جهت تکمیل آنها نیاز است.
وی، بودجه شهرداری کاشان در سال جاری جز اوراق مشارکت بانک را چهار هزار و 100 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: بیشتر قراردادهایی که ابتدای سال به مناقصه گذاشته و قرارداد بسته شده بود، به علت تغییر قیمت ها از تیرماه به بعد با مشکل ماده 48 رو به رو و طرح ها بر این اساس با وقفه ای 2 ماهه آغاز شد.
کاشان با وسعت هشت هزار و 500 هکتار و جمعیت نزدیک به 300 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.