به گزارش ایرنا، دبیر دومین همایش 'انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی' روز شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان گفت: فراخوان این همایش از ابتدای آذر به دو صورت عمومی برای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه و بصورت اختصاصی برای اساتید صاحبنظر دارای نظرات ویژه در این زمینه، ارسال شده است.
اصغر منتظرالقائم اضافه کرد: پایان آذر آخرین مهلت ارسال چکیده ها و بیستم بهمن آخرین مهلت ارسال اصل مقالات به دبیرخانه همایش است.
وی افزود: خود همایش روز چهارشنبه 15 اسفند در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
منتظرالقائم گفت:'انقلاب اسلامی، راهبردهای فکری، معرفتی و تمدن اسلامی'،
'انقلاب اسلامی، راهبردهای سیاسی و اجتماعی و تمدن اسلامی'،'انقلاب اسلامی، راهبردهای علم و فناوری و تمدن اسلامی'، 'انقلاب اسلامی، راهبردهای هنری و تمدن اسلامی'و 'انقلاب اسلامی، راهبردهای اقتصادی و تمدن اسلامی' پنج محور این همایش را تشکیل می دهد.
دبیر دومین همایش انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی با اشاره به برگزاری اولین همایش 'انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی' در سال 95 در شیراز اظهار داشت: در پایان اولین همایش، ماموریت برگزاری دومین همایش به دانشگاه اصفهان محول شد.
وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش تبیین اندیشه های رهبر معظم انقلاب در عرصه تمدن اسلامی و ترسیم راهبردهای فکری، معرفتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، هنری و علم و فناری انقلاب اسلامی در جهانی کردن تمدن اسلامی است.
وی اضافه کرد: در برگزاری این همایش دانشگاه های تهران، شیراز، شریف و جامعه المصطفی العالمیه و گروه های مختلف دانشگاه اصفهان، همکاری علمی و اجرایی دارند.
دبیر علمی این همایش نیز اظهار داشت: جهان به این سمت حرکت کرده است که نسخه برون رفت از مشکلات امروز باید بر مبنای نگاه تمدنی برنامه ریزی شود.
ابوالحسن فیاض افزود: انقلاب اسلامی از ابتدا با داعیه یک پیام بدون مرز خطاب به مردم جهان متولد شد و هرچند انقلاب اسلامی در ایران تکوین یافت ولی پیام آن تنها به این کشور محدود نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز بعد از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب، پیام فطری و انسانی آن مرزهای بسیاری از کشورها را در نوردیده است کما اینکه روز گذشته مسوولان خیزش مردم فرانسه به صراحت اعلام کردند که از انقلاب ایران الهام گرفته اند.
فیاض با اشاره به ضرورت بررسی بیشتر طرح الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت ادامه داد: تلاش خواهیم کرد خروجی همایش برای رفع نواقص طرح الگوی ایرانی، اسلامی پیشرفت در اختیار دفتر رهبر معظم انقلاب قرار گیرد.
الگوی پایه اسلامی، ایرانی پیشرفت که در آن مهمترین مبانی و آرمان‌های پیشرفت و افق مطلوب کشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، مبانی، آرمان‌ها، رسالت، افق و تدابیر را دربردارد.
مرکز الگوی پایه اسلامی، ایرانی پیشرفت خرداد 1390 با حکم رهبر معظم انقلاب تشکیل و این الگو با رویکرد واقع‌بینی و آرمان‌گرایی، صراحت و ایجاز، بالادستی و عملیاتی بودن، انسجام و تحول آفرینی با مشارکت گسترده متفکران ایرانی بر اساس جهان‌بینی و اصول اسلامی و ارزش‌های انقلاب و توجه به مقتضیات اجتماعی و اقلیمی و میراث فرهنگی ایران، بر اساس روش‌های علمی و استفاده از دستاورد‌های بشری و مطالعه آینده‌پژوهانه تحولات جهانی طراحی شد.
رهبر معظم انقلاب، دستگاه‌ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحبنظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین ‌شده و ارائه نظرات مشورتی برای تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخوانده اند.
/7134/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.