به گزارش ایرنا، ابراهیم صالحی عمران روز شنبه در نشستی با خبرنگاران کاشان افزود: نرخ رشد در نظر گرفته شده برای دانشگاه فنی و حرفه ای در لایحه بودجه به نسبت سایر دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی که بیشتر نظری می باشند، پاسخگوی رشد کیفی این دانشگاه نیست.
وی بدون اشاره به رقم پیش بینی شده بیان کرد: این شرایط در حالی است که درس های عملی در دانشگاه فنی و حرفه ای ارائه می شود و مواد مصرفی آنها بسیار زیاد است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اضافه کرد: مرکزهای علمی به ویژه دانشگاه های فنی و حرفه ای نیازمند رشد کیفی هستند و باید دیدگاه ها به این مساله مهم معطوف شود.
وی یادآور شد: امسال از محل اعتبارهای تمک دارایی ها 550 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه های فنی و حرفه ای اختصاص یافت، در حالی که برای استانداردسازی یک هزار و 300 آزمایشگاه و کارگاه به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم تا محیط کار عملی و بازار اشتغال را برای دانشجویان فراهم کنیم.
صالحی عمران با اشاره به نقش متمایز و اثرگذار دانشگاه فنی و حرفه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی به نسبت سایر مرکزهای علمی تصریح کرد: این دانشگاه می تواند نیروی متخصص و ماهر برای کشور تربیت و روانه بازار کند و در این راستا افزون بر امضای تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی، پروانه راه اندازی 30 مرکز نوآوری و کارآفرینی هم صادر شده است.
وی در ادامه میانگین سرانه رفاهی دانشجویی در دانشگاه فنی و حرفه ای را برای امسال 7.3 میلیون ریال و این رقم را در سایر دانشگاه ها 13.2 میلیون ریال عنوان کرد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان برنامه و بودجه خواست تا با توجه به نقش این دانشگاه عنایت بیشتری در تخصیص بودجه داشته باشند.
به گفته وی، نزدیک به 170 هزار نفر دانشجو در 2 هزار و 500 کد رشته در 178 دانشکده و آموزشکده زیر مجموعه دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور به تحصیل اشتغال دارند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.