به گزارش ایرنا، مهدی مومنی روز شنبه به مناسبت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران در این دانشگاه : سال گذشته 720 مقاله علمی و پژوهشی در نشریه های داخلی و 772 مقاله در نشریه های معتبر بین المللی از سوی استادان و دانشجویان این دانشگاه منتشر شد.
وی کیفی سازی مقاله های علوم انسانی و انتشار آنها در نشریه های معتبر را رویکردهای این مرکز علمی برشمرد و تصریح کرد: چاپ مقاله های علوم انسانی در نشریه های بی اعتبار در سال 96 نسبت به سال 95 نیز 60 درصد کاهش یافت.
مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه اصفهان اظهارداشت: در انتشار مقاله های علوم پایه و فنی و مهندسی در نشریه های معتبر بین المللی در یک سال اخیر 22 درصد افزایش داشتیم.
مومنی ادامه داد: در این مدت میزان انتشار مقاله های علوم پایه و فنی و مهندسی در نشریه های بی اعتبار 20 درصد کاهش یافته است.
مومنی ادامه داد : با این احتساب، سرانه هر عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان از انتشار مقاله در سال به بیش از 2 مقاله می رسد.
دانشگاه اصفهان 650 عضو هیات علمی دارد.
وی با اشاره به اینکه تعداد قراردادهای تحقیقاتی با سازمان ها و صنایع با ارزش ریالی پایین در این دانشگاه در یک سال اخیر کاهش یافت، گفت: از طرفی ارزش ریالی 111 طرح تحقیقاتی منعقد شده با بیرون دانشگاه در سال جاری نسبت به پارسال 25 درصد افزایش یافت.
همچنین مومنی با اشاره به برنامه های هفته پژوهش و فناوری در اصفهان بیان کرد: در این هفته از 12 پژوهشگر و فناور برتر استان در زمینه های پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر، معماری و شهرسازی، سازمانی و مراکز پژوهشی تجلیل می شود.
مومنی خاطرنشان کرد: انتخاب پژوهشگر برتر در بخش دانش آموزی به اداره کل آموزش و پرورش اصفهان واگذار شده است.
وی به نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری اصفهان اشاره و اضافه کرد: این نمایشگاه روزهای ششم و هفتم دی امسال همزمان با جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در محل سیتی سنتر اصفهان برپا خواهد شد.
به گفته وی برپایی نمایشگاه پژوهش همزمان با جشنواره شیخ بهایی، باعث ارتقای سطح کیفی این رویداد می شود.
24 تا 30 آذر امسال به هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شد، شعار این هفته 'پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی ' می باشد.
اصفهان با حدود 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و 280 هزار دانشجوی در حال تحصیل دومین استان دانشگاهی کشور است.
دانشگاه اصفهان با حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
/6026/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.