امیر زاغیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد واحد مسکونی با ارائه تسهیلات ویژه از جمله تخفیف در صدور پروانه ساختمان و اختصاص وام بانکی تا سقف بیش از یک میلیارد و 100میلیون ریال در بافت فرسوده اصفهان احداث می شود.
وی بیان کرد: این اقدام در راستای احیا بافت قدیمی استان و بازآفرینی و توسعه شهری عملیاتی خواهد شد.
رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه 27 محله به عنوان طرح هدف برای بازآفرینی شهری در این استان پیش بینی شده، تصریح کرد: این محلات 10 درصد از کل برنامه هدف کشور را در سال جاری شامل می شود.
وی ادامه داد: از سال جاری طرح بازآفرینی به عنوان برنامه ای برای احیا بافت مرکزی و فرسوده پیش بینی شده و نهادهای اداری و خدماتی باید 30 درصد از بودجه خود را به این طرح ها اختصاص دهند.
به گفته وی برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری اصفهان افزون بر 135 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که بیشترین تمرکز بر روی موضوع حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی برای رفع معضلات اجتماعی است.
زاغیان هماهنگی و همکاری بین ادارات برای اجرای طرح بازآفرینی شهری را خواستار شد و گفت: نبود همکاری بین بخشی مانع از مهمترین چالش های پیش روی این طرح است.
14 هزار هکتار از مساحت شهرهای استان اصفهان را بافت فرسوده تشکیل می دهد.
طرح بازآفرینی شهری با هدف بازآفرینی بر اساس محله محوری اجرا می شود که 'کاهش فقر شهری، ارتقای تاب آوری شهری، ارتقای هویت و منزلت مکانی و افزایش حکمرانی محلی' از اهداف کلان محلی این طرح هستند.
در این چارچوب قرار است تا پایان اجرای برنامه ششم توسعه نیمی از محله های هدف طرح بازآفرینی شهری مشتمل بر هزار و 334 محله که در مجموع 9 میلیون نفر را در خود جای داده اند با اختصاص سالانه 250 هزار میلیارد ریال بازسازی شود.
استان اصفهان 107 شهر دارد که سه شهر جدید هستند و مابقی شهرها دارای قدمت هستند که طرح بازآفرینی شهری در این 104 شهر بر اساس اولویت وطرح مورد نظر انجام می شود.
طرح یاد شده تاکنون در شهرستان های اصفهان، اردستان، گلپایگان، خمینی شهر و سمیرم، تیران و کرون اجرا شده است.
7131 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.