حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا کارشناسان این اداره کل، واقفان نیک اندیش را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت و راهنمایی می کنند.
وی این نیازها را از جمله در بخش آسیب های اجتماعی، علم و فناوری، پزشکی و در ابعاد اقتصادی، فرهنگی برشمرد و اظهارداشت:
تاکنون وقف یک مرکز پژوهش و فناوری در فلاورجان و یک مرکز در ارتباط با آسیب دیدگان اجتماعی در حوزه اعتیاد در نجف آباد ایجاد شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به اهمیت و مهجوریت قرآن در جامعه خاطرنشان کرد : بتازگی در اصفهان وقفی برای ختم قرآن از سوی یک بانوی خیر و واقف صورت گرفته است.
وی وقف را راهگشای حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت : وقف در همه زمان ها، مکان ها و در تمام ادیان به عنوان سنتی الهی وجود دارد و همچنان جاری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به ماندگاری وقف در جامعه تصریح کرد : خیرین در بخش های مختلف از جمله مدرسه، مسکن، درمان باید به وقف بنای خود بپردازند تا در هیچ زمانی، تغییر کاربری پیدا نکند و پابرجا بماند.
صادقی ادامه داد : متاسفانه هم اکنون دیده می شود که بسیاری از بناهای خیریه مربوط به گذشته های دور با گذشت زمان برخلاف نیت خیر، تغییر کاربری داده شده است.
وی وقف را یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد، یادآور شد : در این راستا از ابتدای امسال تاکنون برای چهار هزار و 500 هکتار با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سند مالکیت صادر شده است.
به گفته وی این اقدام به همت معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و در راستای تثبیت مالکیت موقوفات و صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش انجام شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان در بخش دیگری با تقسیم بندی موقوفات به 2 بخش منفعتی و انتفاعی گفت: در این استان 15 هزار و 200 موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و 316 مسجد، 980 حسینه، حدود 150 حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است.
وی با بیان اینکه 15 هزار موقوفه استان شامل حدود 45 هزار رقبه می شود ، گفت: از مجموع رقبه های موقوفات استان 12 هزار رقبه غیر متصرفی است.
صادقی همچنین تعداد امامزاده های استان را 718 باب ذکر و اضافه کرد : امامزاده های این استان از نظر اجرای طرح های عمرانی، فرهنگی و آرامش بهاری نوروزی در کل کشور رتبه اول را به خود اختصاص دادند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.