حسین غفرانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، روند پایین زاد و ولد در استان را نگران کننده اعلام کرد و افزود : نرخ کنونی ولادت در استان اصفهان کمتر از یک درصد است که خطر جدی برای آینده استان می تواند باشد چرا که رشد جمعیت در سال های گذشته به ویژه از 1394 تاکنون روندی کاهشی داشته است.
وی بیان کرد: پس از انفجار جمعیتی در سال 65 با برنامه های اجرایی پیشگیری از تولد، میزان زاد و ولد خام با کاهش رو به رو شده بود و این روند تا سال 1415 رشد جمعیت استان را متوقف می کند.
وی اضافه کرد : تداوم این شرایط تا سال 1430، استان اصفهان را با کمبود شدید جمعیت رو به رو کرده و مشکلات بسیاری را هم برای کشور به دنبال خواهد داشت.
غفرانی در زمینه آمار مرگ و میرها خاطرنشان کرد : این واقعه روند معمول دارد اما در بحث ازدواج نیز از دهه های گذشته با شیبی ملایم روند کاهشی و در موضوع طلاق هم رشدی نگران کننده داشتیم.
جمعیت استان اصفهان بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 افزون بر پنج میلیون و 120 هزار نفر اعلام شده که از این تعداد 2 میلیون و 599 هزار نفر (نزدیک به 51 درصد) مرد و 2 میلیون و 521 هزار نفر (نزدیک به 49 درصد) زن هستند.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.