به گزارش ایرنا، سردار مهدی معصوم بیگی روز پنجشنبه در آغاز رزمایش طرح زمستانه پلیس در ستاد فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: این دوربین ها بمنظور نظارت تصویری و ثبت تخلفات رانندگان توسط پلیس راه استان نصب و فعال شده و همه ماموران این پلیس در مدت اجرای این طرح در آماده باش کامل به سر می برند تا هموطنان در راه های استان بصورت ایمن و بدون هرگونه حادثه ای تردد کنند.
وی اضافه کرد : همواره سه مؤلفه جاده، خودرو و راننده بر وقوع تصادف مؤثر هستند ولی با این وجود، تحقیقات پلیس نشان داده که راننده همیشه در وقوع تصادف نقش محوری و تاثیرگذار داشته است زیرا جاده و خودروی غیر ایمن در اختیار راننده با تجربه و کاردان است.
رییس پلیس استان اصفهان افزود : کارشناسان معتقدند به میزانی که رانندگان، قوانین و مقررات مرتبط با رانندگی را رعایت کنند بی تردید به همان میزان شاهد کاهش تلفات و تصادفات خواهیم بود.
وی یادآور شد : با وجود تلاش ها و توفقیات به دست آمده در طرح زمستانه سال گذشته در استان اصفهان، متاسفانه 162 نفر جان خود را براثر وقوع تصادف از دست دادند، سه هزار و 500 نفر مجروح و مصدوم شدند و بیش از پنج هزار و 600 تصادف خسارتی رخ داد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است ، گفت: از مردم این استان که در حوزه دینداری و فرهنگ سرآمد کشور هستند انتطار می رود که در زمینه رانندگی صحیح الگوی کشور باشند.
وی با اشاره به اجرای این طرح به مدت سه ماه در جاده های استان اصفهان تصریح کرد: علاوه بر نیروی انتظامی سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان با آمادگی کامل در این طرح حضور دارند.
سردار معصوم بیگی، هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از وقوع اتفاقات ناگوار در سطح جاده ها و تامین امنیت و سلامت رانندگان و مسافران برشمرد و افزود: امروز همه دستگاه ها به میدان آمدند و همه برنامه های آنها، خدمات رسانی متمرکز بر امر پیشگیری است اما اگر هم اتفاقی رخ دهد ملاحظات لازم برای کمک رسانی به حادثه دیدگان و مصدومان پیش بینی شده است.
وی در خصوص معاینه فنی خودروها ادامه داد : از رانندگان خواست به لحاظ پدیده آلودگی هوا که هر ساله کلانشهر اصفهان با آن مواجه می شود هر سه ماه یک بار نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.
رییس پلیس استان اصفهان از برخورد قاطع پلیس راهور با خودروهای فاقد معاینه فنی خبر داد و گفت: رانندگانی که نسبت به انجام معاینه فنی اقدام نکنند، در تشدید بیماری شهروندان با علت آلودگی هوا سهیم هستند و وظیفه اجتماعی و شهروندی خود را به درستی انجام نداده اند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته در توسعه حمل و نقل عمومی استان آمارهای به دست آمده حاکی از تردد 50 درصد خودروها به صورت تک سرنشین در کلانشهر اصفهان است که این وضعیت به تشدید آلودگی هوا منجر می شود.
همزمان با آغاز فصل سرما، طرح زمستانه پلیس راه در جاده‌های استان با همکاری و همت دستگاه های اجرایی، امدادی و خدماتی شامل پلیس راه، اورژانس، راه و شهرسازی، سازمان حمل‌ و نقل و پایانه ‌ها، هلال‌ احمر و مدیریت بحران آغاز شد.
استان اصفهان با داشتن 11هزار و 500 کیلومتر راه به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
6994/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.