در این مطلب آمده است: محدودیتهایی که برای کودکان در نظر گرفته می شود چند سطحی است. یکی از این سطوح عدم دسترسی به اینترنت است و ما را متقاعد می سازد تا میزبانان این رسانه نتوانند عقاید خود را در قالب غذای مسموم روح و روان به مخاطبی که هنوز سرد و گرم روزگار را نچشیده تلقین کنند.
سری به یکی از فروشگاههای اتوکام در غرب یا ژاپن بزنید و درخواست خرید پهنای باند و ورود به اینترنت را بدهید تا متوجه شوید فرمی حاوی مشکلات موجود برای استفاده کننده از آن را به تفکیک به شما می دهند تا تصمیم به خرید بگیرید.
قوانین بعضی از کشورها پیرامون استفاده از فناوری اینترنت بسیار جدی است. دولت بریتانیا با چهار شرکت اینترنتی ASB قرارداد بسته تا کاربران قادر باشند بعضی از فضا ها را به اختیار خود فیلتر کنند. شکایت از بهره برداری کودکان در شبکه های اجتماعی که بیشتر مربوط به تهدیدهای جنسی است در پنج سال گذشته دهها برابر افزایش یافته است. کودکان شش تا 12ساله آلمانی مرتب کتاب میخوانند اما تنها یک کودک از سه کودک این کشور از شــبکه های اجتماعی در اینترنت استفاده میکند یا پای بازی های کودکانه می نشیند. کشورهای ژاپن و کره جنوبی که از بزرگان این فن هستند، استفاده و دسترسی به شبکه های مجازی برای گروه های مختلف را مشخص و باهوش مصنوعی کنترل میکنند تا اگر شخص ثالثی به اینترنت شما دسترسی پیدا کرد روی گوشی تلفن همراه اخطار بدهند. دنیا در 18سال گذشته برای استفاده صحیح و بجا از اینترنت حساس شده است. اگر چه کودکان در این سال ها بر اثر بی توجهی بعضی از اولیای خود توانسته اند با استفاده از انیمیشن ها توانایی خود را افزایش دهند اما حواشی ایجاد شده در این باره مخاطرات تفکراتی را افزون میکند. امروز تبلت های بدون سیمکارت در کشورهای غربی در حد وسیعی با شرایط خاص به بازار آمده که میتواند تا حدودی این معضل را برای کودکان کاهش دهد. حساسیت های جهانی برای تولید سخت افزار و برنامه های مثبت جهت کودکان در حد قابل قبول است اما متأسفانه کشور ما هنوز هم از این قافله عقب مانده است.
امروزه در کشور ما سواد دیجیتال بزرگان از کودکان خود بسیار کمتر است. هم اکنون تبلت هایی با امکانات مناسب ویژه کودکان در انگلستان تولید شده که به کاربر اجازه استفاده از همه اپلیکیشن های موجود در بازار را نمیدهد. بنابراین امکان کنترل بیشتر را برای اولیا فراهم میکند.
7141/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.