** نائین: شماری از دانش آموزان دختر از نائین در قالب کاروان راهیان نور عازم مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور شدند.
سرهنگ مسعود اکبری فرمانده سپاه نائین اظهار کرد: مدت اردوهای راهیان نور خانوادگی چهار شبانه روز است و زائران سرزمین نور از مناطق عملیاتی فتح المبین، دوکوهه، دهلاویه، هویزه و شلمچه بازدید می کنند.
وی گفت: راهیان نور تاثیرگذارترین اقدام فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم به ویژه جوانان هستند.
ت 7136

** لنجان : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان گفت: در هر هفته 938 تن پسماند خانگی و شهری تحویل سایت بازیافت این شهرستان می شود.
فاطمه محمدی اظهار داشت: این آمار طبق آخرین بررسی های به عمل آمده به طور میانگین ازکلیه شهر ها و روستاهای شهرستان لنجان است.
وی با بیان اینکه این پسماندها برای بازیافت مواد قابل بازیافت و تولید کود کمپوست به این مرکز انتقال می یابد افزود: از این مقدار 62 درصد مواد آلی ، پنج درصد نایلون مشکی و رنگی ، 2.5 درصد نایلون سفید ،2 درصد شیشه رنگی و 2.5 درصد شیشه سفید است.
وی افزود: همچنین سه درصد مواد بسته بندی، هفت درصد پارچه ، یک درصد پت، یک درصد لاک، سه درصد فلزات آهنی و غیر آهنی، پنج درصد شاخه و برگ ،2 درصد سنگ و خاک، چهار درصد چرم و کیف و کفش است.
محمدی تصریح کرد: هر کدام از شهرها و روستاهای شهرستان دارای محل دفن نخاله های ساختمانی به صورت جداگانه هستند که محل های مذکور مغایر با ضوابط و مقررات زیست محیطی است.

** تیران و کرون : دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون از تجهیز این ستاد و اعضای آن به خطوط تلفن همراه ماهواره ای خبرداد.
فرامرز بیگدلی فزود: این خطوط برای دسترسی آسان ارتباطی در شرایط بحرانی و برقراری ارتباط با اعضای ستاد های بحران استانی و مرکزی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: اعضا ستاد مدیریت بحران با این شماره تلفن همراه قادر به برقراری ارتباط با ستاد مرکزی مدیریت بحران وزارت کشور خواهند و دغدغه های مربوط به این بخش را بیان کنند.
دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون ادامه داد: با توجه به اختلال در تماس هنگام بحران و نبود پوشش تلفنی در بعضی از مناطق این شهرستان، استفاده از خطوط تلفن همراه ماهواره ای این محدودیت ها برطرف می شود.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.
7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.