به گزارش ایرنا، مدیر اجرایی این نمایشگاه روز یکشنبه در نشست خبری در شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان افزود: در این نمایشگاه به مساحت سه هزار متر مربع، بیش از یکصد غرفه از استان های مختلف شرکت خواهند داشت.
به گفته عادل دهدشتی این نمایشگاه از 29 آذر تا یکم دی ماه امسال در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی اصفهان پذیرای عموم است.
وی اضافه کرد: نهادها و سازمان ‌های حامی حوزه صنایع خلاق، صنایع کوچک، خرد و خانگی و نهادهای غیردولتی و آموزشی سه بخش کلی این نمایشگاه را تشکیل می دهند.
به گفته مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه صنایع خلاق، این صنعت عمر زیادی ندارد و پیش از این به عنوان صنایع فرهنگی شناخته می‌ شد، اما اکنون گستره وسیع تری از رسانه ها تا هنر و گردشگری پیدا کرده است.
دهدشتی تصریح کرد: در بخش بین ‌المللی نمایشگاه صنایع خلاق، هدف‌گذاری و برنامه‌ ریزی لازم برای حضور خواهرخوانده‌های اصفهان انجام شده بود، اما به دلیل همزمانی برگزاری این نمایشگاه با نمایشگاه‌ های دیگر حضور میهمانان خارجی فقط در حد بازدید خواهد بود.
وی همایش توجیهی شهرهای ایران برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق را از برنامه های جانبی این نمایشگاه معرفی کرد و افزود: در این همایش سعی می شود که اصلی ترین روش های توسعه خلاقیت در شهرها و چگونگی پیوستن آن ها به این نوع شهرها را بررسی کنیم.
کلانشهر اصفهان بعنوان نخستین شهر ایرانی آذرماه سال 94 از سوی یونسکو به عنوان شهر خلاق انتخاب شد و به جمع شهرهای خلاق جهان پیوست.
شبکه جهانی شهرهای خلاق، معتبرترین شبکه جهانی است که از سوی یونسکو تشکیل شده و اصفهان به لحاظ برخورداری از صنایع دستی و هنرهای مردمی به عنوان عضو رسمی این شبکه انتخاب شده است.
6020/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.