اکبر ترکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اگر مساله آب اصفهان و آب آشامیدنی چهار شهرستان غرب استان حل نشود در مجلس حضور نمی یابیم، افزود: ما کمترین خواسته و حق مردم که آب است را در این نامه مطرح کرده ایم.
به گفته وی، خواسته مردم توسط نمایندگان مجلس گفته شده اما گوش داده نشده، عدالت رعایت نشده و بودجه آنطور که باید برای مردم و محرومان این استان با اولویت بندی تخصیص پیدا نکرده است.
ترکی ادامه داد: اگر مطالبات مردم که از سوی نمایندگان مطرح می شود، پیگیری نشود، نمایندگی ما جایگاهی ندارد بنابراین بهتر است که استعفا دهیم.
وی خاطرنشان کرد: ما، همراه دولت هستیم اما از مطالبات مردم بویژه درباره آب زاینده رود کوتاه نمی آییم.
نماینده مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی افزود: خواسته مردم چهار شهرستان غرب استان اصفهان این است که در سال آتی بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح تخصیص 6.5 میلیون متر مکعب آب به هفت شهر و 97 روستای این خطه تامین شود.
وی با تاکید بر اینکه این آب برای بخش آشامیدنی مصرف می شود، تصریح کرد: با وجودیکه چهار رودخانه از این شهرستان ها سرچشمه می گیرد اما هنوز با مشکلاتی برای تامین آب آشامیدنی و سایر بخش ها به دلیل کم شدن منابع آبی مواجه هستیم.
ترکی با بیان اینکه کشاورزی در شهرستان های غرب اصفهان رو به نابودی است، اضافه کرد: پروانه 50 درصد ظرفیت چاه های عمیق این شهرستان ها کم شده است و به مردمی که در مسیر رودخانه حقابه دارند و هر سال کشت می کردند، نمی خواهند اجازه کشت جدید بدهند.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته 19 تن از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به حذف اعتبار طرح های انتقال آب این استان در بودجه سال آتی استعفای خود را تقدیم رییس مجلس شورای اسلامی کردند.
شهرستان های فریدن با بیش از 49 هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت، چادگان با 32 هزار نفر و بویین میاندشت با بیش از 24 هزار نفر به ترتیب در 140، 180، 110 و180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.
3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.