به گزارش ایرنا، نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای با 20 غرفه در حوزه نیروگاه های اتمی و تحقیقاتی، چرخه سوخت هسته ای، غنی سازی، نسل های مختلف سانتریفیوژ، اکتشاف و استخراج، انرژی هسته ای در کشاورزی و سلامت، مدیریت پسماند و ماکت های مجتمع تولید آب سنگین، دستگاه های لیزرتراپی و لیزر جراحی پروستات دایر می باشد.
همچنین برخی دستاوردهای صنعت هسته ای مانند سنگ معدن اورانیوم، نمونه کیک زرد، مراحل تبدیل سنگ معدن اورانیم به محصول نهایی کیک زرد، نمونه های مجمتع های سوخت و غلاف های آن، نسل های مختلف سانتریفیوژ (نسل اول تا هشتم) در این غرفه ها به نمایش گذاشته شده است.
دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی دانشجویان با فعالیت های صنعت هسته ای کشور و تقویت ارتباط دانشگاه ها با صنعت هسته عنوان کرد.
اصغر زارعان با اشاره به لزوم آشنایی دانشجویان با مشاغل آینده مرتبط با صنعت هسته ای در کشور گفت: تعریف و اجرای طرح های جدید و رشته های فنی و مهندسی همسو با این مسیر از دیگر هدف های برگزاری این نمایشگاه می باشد.
به گزارش ایرنا، استادان، دانشجویان و دانشگاهیان استان اصفهان از امروز تا 21 آذر از ساعت 9 تا 12.30 و 14 تا 17 می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.