** تصادف در گلپایگان 4 مصدوم برجا گذاشت
اصفهان- ایرنا- برخورد یک دستگاه خودروی سواری 405 با کامیون در جاده خمین به گلپایگان در گردنه مرغ چهار نفر مصدوم بر جا گذاشت.
رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان روز جمعه به خبرنگار گفت: در این حادثه که بعد از ظهر روز گذشته رخ داد یکی از مصدومان سرپایی درمان و سه مصدوم دیگر پس از درمان اولیه توسط اورژانس 115 و هلال احمر به بیمارستان امام خمینی(ره) خمین منتقل شدند.
حمیدرضا کریمیان افزود: جمعیت هلال احمر گلپایگان دارای دو پایگاه امداد جاده ای در محورهای موته گلپایگان و گلپایگان - خمین، دو دستگاه آمبولانس ، دو دستگاه خودرو نجات و هشت نفر نجاتگر در هر نوبت 24 ساعته است.
ت/7138

**یک واحد تجاری در نایین آتش گرفت
اصفهان - ایرنا - مسئول آتش نشانی نایین از آتش گرفتن یک واحد تجاری در این شهرستان خبر داد.
عبداله سلطانی محمدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه پنجشنبه شب رخ داد بلافاصله ماموران آتش نشانی نایین با یک دستگاه اطفایی به محل اعزام و عملیات اطفای حریق در کمترین زمان انجام شد.
وی اظهارداشت : این واحد تجاری براثر اتصال برق دچار آتش سوزی شد که حریق به مغازه مجاور سرایت کرد و در کمترین زمان ممکن آتش مهار شد.
شهرستان نایین با یک ایستگاه آتش نشانی در 140 کیلومتری شرق اصفعهان قراردارد.
ت 7136

**16 میلی متر بارش در گلپایگان ثبت شد
اصفهان - ایرنا- رئیس اداره هواشناسی گلپایگان گفت: در 24 ساعت گذشته 16 میلی متر بارش باران در این شهرستان ثبت شد.
سید مهدی حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت : میزان بارش در سال زراعی جاری به 111 و سه دهم میلی متر رسید.
وی ادامه داد : میزان بارندگی در مدت مشابه سال قبل هشت و یک دهم بوده است.
ت/7138

** تردد ایمن در محورهای فریدن برقرار شد
اصفهان-ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدن گفت : در دومین مرحله عملیات راهداری زمستانه، تردد ایمن در محورهای فریدن، واقع در غرب استان برقرار شد.
به دنبال فعالیت سامانه بارشی در 24 ساعت گذشته ارتفاع برف در شهرستان فریدن به هشت سانتی متر و در برخی محورهای کوهستانی به بیش از 15 سانتی متر رسید.
همچنین ارتفاع برف درمحورهای کوهستانی بوئین میاندشت به 20 سانتی متر رسیده است.
علیرضا محمدیان، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اکنون محورهای اصلی و فرعی این دو شهرستان باز است و تردد روان و ایمن در آن برقرار است.
وی طول محورهای برف روبی شده اخیر را بیش از 400 کیلومتر بیان کرد و افزود: 270 تن شن و نمک برای یخ زدایی این محورها استفاده شد.
پیش از این 500 تن نمک پاشی و شن ریزی در طول 320 کیلومتر از راه های منطقه طی نخستین عملیات راهداری زمستانی این منطقه به اجرا در آمده بود.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدن اضافه کرد : امسال 440 تن نمک و 2 هزارتن شن و نمک مخلوط شده با هدف کمک به برف روبی مسیرهایی که از درون روستاها می گذرد، اختصاص داده شده است.
به گفته وی محورها در این منطقه، تنها با چهار دستگاه گریدر برف روبی می شود.
محمدیان اضافه کرد : در زمان حاضر تنها دو دستگاه برف خور در شهرستان فریدن و چادگان قرار دارد که برای بازگشایی محورهای دارای بیش از سه متر ارتفاع برف کاربرد دارد.
وی با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدن، راه های شهرستان بویین میاندشت را پوشش می دهد، افزود: سه گروه راهداری واقع در مرکز داران، ازونبلاغ و نوغان هر کدام با دارا بودن هشت دستگاه سبک، نیمه سنگین و سنگین، کنترل محورهای شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت را بر عهده دارند.
به گفته وی راهدار خانه استراتژیک نوغان( در 50 کیلومتری مرکز فریدن) به دلیل اینکه آخرین راهدار خانه مرزی استان اصفهان به سمت غرب کشور است ازاهمیت ویژه ای برخوردار است.
این راهدارخانه در حوزه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت واقع است.
محمدیان تعداد نیروهای راهداری فریدن را 38 نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع 24 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در این مرکز مستقر است.
اکنون تردد در محورهای مواصلاتی غرب استان به جز گردنه کلوسه و شادی فریدونشهر برقرار است اما با توجه به ورود حجم بالای گردشگر زمستانه به غرب استان در روزهای تعطیل، کارشناسان هواشناسی به مسافران هشدار داده اند که وسایل گرمایشی لازم و تجهیزات زمستانه را به همراه داشته باشند.
9861/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.