قاسم جان بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در فریدن بدون اشاره به هزینه درمان این بیماران افزود : با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از سه هزار متخصص در شهرهای کم برخوردار کشور مستقر شده اند.
وی با بیان این که به مناطق کم برخوردار سهمیه پزشک متخصص اختصاص می یابد، اظهارداشت : طرح اعزام پزشک متخصص به نقاط محروم طی سه سال انجام خواهد شد که امسال اولین دوره آن بوده است.
وی خاطرنشان کرد : تاکنون 600 نفر از پزشکان متخصص با تعهد 12 ساله به مناطق محروم اعزام شدند و سال آینده یک هزار پزشک با سهمیه بومی به این مناطق اعزام خواهند شد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزایش سقف پرداختی و ساخت واحد برای اسکان متخصصین را دو راهبرد جذب این نیروها به بیمارستان های مناطق محروم ذکر و اضافه کرد : هر سال دست کم هزار و 800 پزشک متخصص در کشور برای ارائه خدمات توزیع و دست کم نیمی از آنان برای ارائه خدمت به شهرهای کمتر برخوردار و مناطق محروم اعزام می‌ شوند.
جان بابایی تامین پزشک متخصص برای مناطق کمتر برخوردار و محروم را اولویت وزرات بهداشت بیان کرد و حضور سه هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در مناطق محروم، ساخت 500 کلینیک ویژه و 20 هزار تخت بیمارستانی را از دیگر اقدامات سال های اخیر این نهاد برشمرد.
معاون درمان وزارت بهداشت بر ضرورت اجرای خدمات سطح بندی شده و اجرای نظام ارجاع تاکید کرد و گفت: بیماران باید ابتدا به سطح یک مراجعه و بعد از آن در صورت نیاز به سطوح تخصصی و فوق تخصصی ارجاع داده شوند.
به گزارش ایرنا، جان بابایی به همراه شماری از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه برای بررسی امکانات و محرومیت های مناطق کمتر برخوردار اصفهان به شهرستان غرب استان سفر کردند.
غرب شهرستان اصفهان متشکل از شهرها و مناطقی از جمله فریدن، داران، بوئین میاندشت، افوس، چادگان، رزوه، فریدونشهر و برف انبار است که دست کم 200 هزار نفر جمعیت دارد.
/6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.