اکبر ترکی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : این بیمارستان همچنین به نیروهای پرستار، پیراپزشکی، پشتیبانی و خدماتی نیاز دارد.
به گفته وی اکنون متخصص چشم، زنان و زایمان، اعصاب و روان در این بیمارستان مستقر هستند و سونوگرافی سه روز هفته در این مرکز درمانی انجام می شود.
وی با بیان اینکه در شهر 15 هزار نفری رزوه چادگان تنها دو پزشک مستقر است، به مشکل نبود پزشک پس از ساعت 15 در مرکز جامع سلامت این شهر اشاره کرد.
عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد : بخشی از کمبود نیروی متخصص در بیمارستان بوعلی چادگان با راه اندازی محل های اسکان برای متخصصان حل خواهد شد.
ترکی تصریح کرد : چهار سوئیت در دو طبقه و با مشارکت خیران برای اسکان متخصصان در حال احداث است که تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
ترکی راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان بوعلی چادگان را ضروری دانست و افزود : ساختمان بخش دیالیز بیمارستان تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان ماه آذر به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه خدمات به بیماران خاص در بیمارستان بوعلی چادگان تامین خواهد شد، افزود: این بیمارستان در زمان حاضر دارای بخش‌های اورژانس، نوزادان، داخلی، زنان و زایمان، تست ورزش، بستری همودیالیز، زایشگاه، CCU ،ICU و NICU، بخش ‌های پاراکلینیک شامل آزمایشگاه،جراحی، نوارمغز و رادیولوژی است.
وی بیان کرد : درباره تکمیل و توسعه تجهیزات بیمارستان بوعلی چادگان با اعضای کمسیون بهداشت و درمان مجلس بحث و تبادل نظر خواهد شد.
بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان چادگان 32 هزار متر مربع مساحت و سه هزار و 200 متر مربع زیربنا آماده خدمات رسانی به 35 هزار نفر جمعیت مردم شهرستان چادگان است.
ماهیانه بیش از 6 هزار بیمار در این بیمارستان ویزیت می شوند.
به گزارش ایرنا، شماری از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به همراه معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز پنجشنبه برای بررسی امکانات و محرومیت های مناطق کمتر برخوردار غرب استان اصفهان به این مناطق سفر کردند.
غرب شهرستان اصفهان متشکل از شهرها و مناطقی از جمله فریدن، داران، بوئین میاندشت، افوس، چادگان، رزوه، فریدونشهر و برف انبار است که دست کم 200 هزار نفر جمعیت دارد.
اغلب مردم این مناطق به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.
فقدان صنایع، بیکاری، محرومیت و کمبودهای زیرساختی در بخش های مختلف مهمترین مشکلات مردم این مناطق است.
اعضای این کمیسیون روز جمعه نیز از سه مرکز بهداشتی و درمانی و یک مرکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی بازدید و در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشکلات فراروی بخش بهداشت و درمان استان را بررسی خواهند کرد.
چادگان با جمعیت بیش از 32 هزار نفر در 110 کیلومتری غرب استان واقع است.
/6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.