به گزارش ایرنا، حسینعلی شهریاری شامگاه روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز درمانی رسول اکرم فریدونشهر در جمع مردم این شهرستان، افزود: کمبود متخصص در بخش های مختلف مانند قلب، زنان و زایمان و اورولوژی در این مرکز درمانی مشهود است.
وی اظهارداشت : مهمترین هدف سفر کمسیون بهداشت و درمان مجلس به اصفهان، شناسایی کمبودهای این بخش و انتقال آن ها به مسئولان بالا دستی است.
استقرار پزشک متخصص، اختصاص آمبولانس جدید، کمبود نیروی انسانی و ضرورت جایگزینی نیروی انسانی جوان، بی توجهی پزشکان شیفت شب به بیماران، تبعیض در بین شهرستان های استان و عدم توزیع عادلانه امکانات بهداشت و درمان از مهمترین مطالبات مردم فریدونشهر در این دیدار با نمایندگان مجلس بود.
نماینده مردم فریدون، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در گفت و گو با ایرنا افزود : بیمارستان رسول اکرم (ص) فریدونشهر تنها بیمارستان در این شهرستان است که روستاهای اطراف، پیشکوه و پیشکوه بختیاری را پوشش می‌دهد و این مرکز درمانی جوابگوی نیازهای درمانی شهروندان نیست.
اکبر ترکی ادامه داد : از زمان راه‌اندازی در شهریور ماه سال 1373 تاکنون، این بیمارستان با مشکلات و کمبودهای فراوانی که مهمترین آن نبود نیروی انسانی متخصص است.
به گفته وی امکانات اتاق عمل این بیمارستان مربوط به 30 سال قبل است سال گذشته پس از استعلام مربوطه با مساعدت وزیر بهداشت و درمان در مدت 10 روز امکانات جدید اتاق عمل و یک دستگاه اکسیژن ساز را برای این بیمارستان دریافت شده است.
ترکی اضافه کرد : به دنبال راه اندازی بخش های CCU و ICU در بیمارستان فریدونشهر بودیم که وزیر بهداشت در این رابطه تکمیل این دو بخش بیمارستان داران که بیمارستان سطح دو ارجاع است، را در اولویت دانست.
عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد : بیمارستان فریدونشهر طبق رده بندی وزارت بهداشت، بیمارستان سطح یک ارجاع است و باید تخصص های جراحی، بیهوشی، زنان و زایمان، داخلی و اطفال را در 24 ساعت شبانه روز داشته باشد.
بیمارستان رسول اکرم(ص) فریدونشهر یک بیمارستان دانشگاهی - درمانی است که در سال 1373 با ظرفیت 54 تخت ثابت تأسیس ، و اکنون 49 تخت دائر دارد.
شماری از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به همراه معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز پنجشنبه برای بررسی امکانات و محرومیت های مناطق کمتر برخوردار غرب استان اصفهان به این مناطق سفر کردند.
غرب شهرستان اصفهان متشکل از شهرها و مناطقی از جمله فریدن، داران، بوئین میاندشت، افوس، چادگان، رزوه، فریدونشهر و برف انبار است که دست کم 200 هزار نفر جمعیت دارد.
اغلب مردم این مناطق به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند، اما در چند سال اخیر خشکسالی آنها را در معرض مشکلات مختلف قرار داده است.
فقدان صنایع، بیکاری، محرومیت و کمبودهای زیرساختی در بخش های مختلف مهمترین مشکلات مردم این مناطق است
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه برای بررسی امکانات و محرومیت های مناطق کمتر برخوردار اصفهان وارد این استان شدند.
به گفته رییس کمیسیون بهداشت و درمان نتایج سفر سه روزه به استان اصفهان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ خواهد شد.
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همراه معاون حقوقی وزارت بهداشت و نماینده مردم اصفهان در مجلس روز چهارشنبه در سفر به شرق اصفهان از شهرهای کوهپایه، نیک آباد و ورزنه و مراکز بهداشتی و درمانی آنها بازدید و با مردم و مسوولان از نزدیک گفت و گو کردند.
اعضای این کمیسیون روز جمعه نیز از سه مرکز بهداشتی و درمانی و یک مرکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی بازدید و در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشکلات و معضلات فرا روی بخش بهداشت و درمان استان را بررسی خواهند کرد.
فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب استان واقع است.
9861/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.