عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در حاشیه کلنگ زنی این طرح درمانی در گفت و گو با ایرنا هزینه اجرای این طرح شامل توسعه اورژانس و ساختمان فعلی بیمارستان را بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد.
اکبر ترکی تامین نیروی متخصص، تکمیل تجهیزات پزشکی اتاق عمل و بخش ccu ، ضرورت تعویض و ارتقاء سی تی اسکن و دستگاه ام آر آی را از مهمترین نیازهای این بیمارستان برشمرد که به اعضای کمسیون ابلاغ شد.
به گفته وی بیمارستان شهید رجایی داران فریدن هم اکنون 102 تخته است که با اجرای طرح توسعه به 136 تخت افزایش می یابد. بخش ccu بیمارستان بازسازی شده و دارای 11 تخت بیمارستانی است و بخش Icu مجهز به شش تخت بیمارستانی است.
عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس از اهدای 2 دستگاه دیالیز از سوی مجمع خیران سلامت کشور به بخش دیالیز بیمارستان شهید رجایی فریدن خبر داد.
وی ادامه داد : بخش دیالیز بیمارستان شهید رجایی فریدن دارای هفت تخت بستری و هفت دستگاه دیالیز است که جوابگوی حجم بیماران متقاضی نیست.
ترکی همچنین از تخصیص اعتبار پنج میلیارد ریال برای تکمیل پانسیون پزشکان این بیمارستان از سوی معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد و افزود: در زمان حاضر پانسیون پزشکان در 2 طبقه و چهار واحد ساخته شده است که در صورت اختصاص کامل اعتبار تکمیل خواهد شد.
بیمارستان شهید رجائی فریدن واقع در شهر داران بخش مرکزی این شهرستان، با قدمتی بیش از 40 سال بیمارستان سطح 2 ارجاع غرب استان است ، میانگین مراجعه سالانه به اورژا نس بیمارستان سالانه بالای سی هزار نفر است.
این بیمارستان در سال 1351 احداث و بهره برداری شد در آغاز فعالیت دارای بخشهای داخلی ، جراحی ، زایشگاه ، اورژانس و کودکان و بخشهای پاراکلینیکی آزمایشگاه و رادیو لوژی بود. پس از انقلاب اسلامی این بیمارستان به سازمان منطقه ای بهداری استان اصفهان و پس از استقرار تشکیلات جدید وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واگذار شد.
این بیمارستان هم اکنون با 102 تخت مصوب و 85 تخت فعال مشغول خدمت رسانی است .
این بیمارستان در زمان حاضر دارای بخشهای جراحی (جراحی عمومی ، ارتوپدی ، چشم ، گوش و حلق و بینی و اورولوژی ) داخلی (داخلی ، عفونی ، مغز و اعصاب) ICU جنرال ، CCU ، کودکان ، زنان و زایمان ، همودیالیز ، بلوک زایمان ، نوزادان و اورژانس و بخشهای پاراکلینیکی( رادیولوژی رادیوگرافی ، سونوگرافی وسی تی اسکن ) آزمایشگاه و داروخانه می باشد.
علاوه بر آن خدماتی نظیر EEG (الکترو انسفالوگرافی ) EMG (الکترومیوگرافی ) و اکوکاردیوگرافی به بیماران ارائه می نماید.
درمانگاههای تخصصی در رشته های جراحی عمومی ، ارتوپدی ، داخلی ، قلب ، کودکان ، زنان وزایمان ، عفونی ، ارولوژی و مغز و اعصاب همه روزه به جز روزهای تعطیل و در رشته های چشم ، گوش حلق و بینی ، اعصاب و روان و پوست به صورت پاره وقت فعالیت دارد.
اکنون متخصصین رشته های بیهوشی، جراحی عمومی، متخصصین زنان و زایمان، داخلی، قلب و عروق، رادیولوژی و اطفال به صورت 24 ساعته مستقر هستند همچنین متخصصین گوش و حلق و بینی، اعصاب، کلیه و مجاری ادراری، متخصص عفونی، روانپزشک به صورت 22 روز تا چهار روز در بیمارستان حضور دارند.
به گزارش ایرنا، شماری از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه برای بررسی امکانات و محرومیت های مناطق کمتر برخوردار اصفهان وارد این استان شدند و سفر آنها به مدت سه روز تا جمعه ادامه دارد.
به گفته رییس کمیسیون بهداشت و درمان نتایج سفر سه روزه به استان اصفهان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ خواهد شد.
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همراه معاون حقوقی وزارت بهداشت و نماینده مردم اصفهان در مجلس روز گذشته در سفر به شرق اصفهان از شهرهای کوهپایه، نیک آباد و ورزنه و مراکز بهداشتی و درمانی آنها بازدید و با مردم و مسوولان از نزدیک گفت و گو کردند.
اعضای این کمیسیون روز جمعه از سه مرکز بهداشتی و درمانی و یک مرکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی بازدید و در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشکلات و معضلات فرا روی بخش بهداشت و درمان استان را بررسی خواهند کرد.
فریدن با 2 شهر داران و دامنه، 28 روستا و جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
9861/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.