در این مطلب آمده است: حکایت عجیبی است این داستان آلودگی هوا در اصفهان و تصمیمات کار گروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان .هر ساله با سرد شدن هوا موضوع وارونگی هوا رخ می دهد و همین مساله باعث تجمع آلاینده ها و در نتیجه بالارفتن میزان آلودگی هوا شده و بطور طبیعی باید برای حفظ سلامتی مردم تصمیمات درست ، به موقع و اثربخشی اتخاذ شود اما آنچه که به عنوان تصمیمات مسئولان از جلسات خارج می شود با آنچه در واقعیت وجود دارد تفاوت بسیار دارد .
این روزها شاهد انتقادات برخی خانواده ها نسبت به عدم تعطیلی مدارس بدلیل آلودگی هوای کلانشهر اصفهان و شهرستانهای صنعتی استان هستیم که اگر چه انتقادی بجا است ولی باید دقت کرد که هوا وقتی آلوده است ، آلوده است و تردد در چنین هوایی برای هر انسانی مضراتی و چه بسا بیماری هایی به همراه دارد و تصمیمات کارگروه مربوطه نباید تنها متوجه جمع و بخشی اندک از جامعه باشد . اینها به کنار اما وقتی در طی برخی روزها آمار شاخص آلودگی اصفهان از پایگاه داده های هواشناسی و یا تابلوهای موجود محیط زیست در سطح شهر حذف می شود و در عین حال با چشمان خود تجمع سنگین آلاینده ها را بر فراز شهر مشاهده می کنیم این سوال مطرح می شود که آیا با سلامت و محیط زیست و زندگی مردم هم می شود رفتارهای دوگانه و متضاد و یا خدای ناکرده پنهان کارانه داشت؟!!!
اصولاً حضرات مسئولان ذیربط بهتر است بگویند از پارسال تا امسال چه تمهیداتی اندیشیده اند تا از ایجاد آلاینده ها کاسته شود ؟ !!!
تا وقتی موتورسیکلت ها و خودروهای غیر استاندارد تولید می شود و تا وقتی صنایع آلاینده به هر دلیل صنعت سبز معرفی می شوند ! اما آثار آلایندگی آنها بر محیط زیست به عینه مشاهده می شود و تا وقتی سلامت مردم در لابلای شاخص های آلودگی گم می شود ، نباید توقف بهبود وضعیتی را داشت که تولیدات و برخی انسانهای بی تعهد در آن دخیل و موثر هستند.
7141/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.