به گزارش ایرنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان در جمع خبرنگاران گفت: نزدیک به 2 هزار نفر از بسیجیان، طلاب، دانش آموزان، دانشجویان و سایر قشرها در این جشنواره حضور دارند.
محمدمهدی شریفی در مورد هدف برگزاری این جشنواره افزود: حفظ توانمندی های بالای محیط زیست و منابع طبیعی این شهرستان ضروری است چرا که طبیعت منطقه از جمله برای کشت گونه هایی مانند بادام کوهی بسیار مناسب می باشد.
وی بیان کرد: اجرای این طرح می تواند نقش بسزایی در افزایش سرانه جنگلی، فضای سبز و باغ بذر داشته و با ایجاد چرخه زیستی فعال‌تر و تقویت زیستگاه های موجود شرایط مناسب‌تری را برای حفاظت از سایر گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه ایجاد کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان اضافه کرد: گونه گیاهی بادام کوهی هم اکنون در سطح 500 هکتار از مرتع های ارتفاعات جنوب غرب کاشان (واقع در بخش های نیاسر و برزک) با مشارکت قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت کاشان کشت می شود.
وی یادآور شد: بادام کوهی در برابر آب و هوای گرم و خشک مقاوم بوده و با ریشه ای که در عمق زمین می گستراند، از فرسایش خاک جلوگیری می کند.
شریفی عنوان کرد: این گونه همیشه سبز برای مهار روان آب ها و سیلاب ها نیز اثرگذار است و کشت آن در مرتع های روستاهای نابر، اسحاق آباد، چنار، سادیان و برزآباد رایج می باشد.
به گفته وی، بادام کوهی با برخورداری از روغنی بسیار با ارزش در تولید فرآورده های صنعتی مانند اسانس، مواد دارویی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
مساحت عرصه های منابع طبیعی کاشان 375 هزار هکتار است که 75 درصد وسعت این شهرستان را شامل می شود.
شهرستان کاشان همچنین 182 هزار هکتار مرتع ییلاقی و 178 هزار هکتار مرتع قشلاقی دارد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.