به گزارش ایرنا، در این میزگرد، ایمان طاهر معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، امیر زاغیان، استاد دانشگاه، حمید شهبازی شهردار شهر هرند ، سید سهیل موسوی فرد مسوول گروه طراحی و بررسی طرح های توسعه شهری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان حضور داشتند.
این کارشناسان با اشاره به اجرای اقدام پیشگیرانه و ارایه تسهیلات برای جلوگیری از روند افزایشی بافت های فرسوده در استان ، تاکید کردند: پیشگیری از افزایش جمعیت در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، کمک به احیا و بهسازی بافتها از طریق ارایه تسهیلات و کمک برای انجام خدمات روبنایی و زیربنایی با کمکهای دولتی و استقبال مردمی از جمله مواردی است که می تواند در کاهش روند رو به رشد بافت فرسوده در استان تاثیرگذار باشد.
گزارش تکمیلی این میزگرد در روزهای آینده در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا منتشر خواهد شد.
هشت هزار و 100 هکتار بافت فرسوده، سه هزار هکتار بافت تاریخی و سه هزار و 780 هکتار سکونتگاه غیر رسمی در استان اصفهان وجود دارد.
مساحت استان اصفهان یکصد هزار کیلومتر مربع است و 5.2 میلیون نفر در این خطه زندگی می کنند و 88 درصد آنان در شهرها سکونت دارند.
شهر اصفهان 2 هزار و 304 هکتار بافت فرسوده دارد که 20 درصد مجموع مساحت شهر را شامل می شود.
در قوانین متعددی همچون برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه نگاه ویژه ای به احیا و بازآفرینی بافت فرسوده شده است و طبق این برنامه ها باید هر سال 10 درصد از بافت های فرسوده احیا شود.
بر اساس برنامه ششم توسعه بیش از 270 محله باید با اختصاص اعتبارات دولتی احیا شود، اما به دلیل شرایط سخت دریافت وام و با توجه به اینکه 60 درصد املاک واقع در بافت ناکارآمد فاقد سند مالکیت است، امکان احیا و نوسازی بافت های فرسوده از اصفهان کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
7150 /6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.