زهرا سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استعفای 19 نفر از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از حقوق همه مردم ایران است.
وی با اشاره به اینکه زاینده رود مهمترین رودخانه فلات مرکزی ایران محسوب می شود گفت: با وجود این که تمام تلاشمان را برای جذب اعتبارات بکار گرفتیم اما مشکل آب کشاورزان همچنان حل نشده باقی مانده است.
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دولت های مختلف قرار بر این بود که ردیف اعتباری برای تامین آب کشاورزان در نظر گرفته شود.
وی افزود: بحران آب مهمترین مساله استان اصفهان است اما با وجود تلاش های فراوان توسط نمایندگان مجلس برای رفع آن، هنوز بی نتیجه مانده و اقدام خاصی در مورد آن انجام نشده است.
سعیدی با بیان اینکه اقدامات اجرایی بر عهده دولت است گفت: دولت تا کنون وعده ها و قول های زیادی برای رفع مشکل کشاورزان داده اما در عمل اقدامی نشده است.
وی تصریح کرد:در شرایط فعلی استعفا، آخرین و تنها راهکاریست که برای پیگیری وظایف و کارهای نمایندگان مردم استان اصفهان به ذهن می رسد.
به گزارش ایرنا، 19 نماینده استان اصفهان در اعتراض به آنچه که 'عدم تحقق وعده‌های دولت درخصوص جاری شدن آب زاینده رود ' خواندند خواهان کناره گیری از سمت نمایندگی مردم این استان در مجلس شورای اسلامی شدند.
نمایندگان مردم این استان در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کردند: در صورتی که حداقل نتوانیم حق مردم استان اصفهان را برای تامین آب شرب آن ها تامین نماییم دلیلی برای حضور در مسئولیت نمایندگی نمی بینیم و ما امضا کنندگان ذیل از زمان تقدیم نامه کناره گیری از حضور در صحن و کمیسیون ها خودداری تا تکلیف مشخص شود.
در این نامه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: 'همانطور که مستحضرید و یک مورد در حضور جنابعالی با وزیر محترم نیرو مشکلات آب استان اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، احیای زاینده رود که هیچ سازمان برنامه و بودجه ای برغم پیگیری زیادی که انجام شده حتی از تخصیص اعتبار و ردیف مرتبط با تامین آب شرب خودداری کرد.
نامه یاد شده امروز تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی شد.
7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.