سرهنگ سعید سلیمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی نوسانات قیمت کالاها و کمبود برخی از اجناس در بازار، با بررسی های صورت گرفته مشخص شد عده ای فرصت طلب و سودجو اقدام به احتکار کالاهای اساسی مردم در انبارهای خانگی خود می کنند.
وی اضافه کرد: به منظور مقابله با این افراد، عملیات مرصاد 17 در قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل فرماندهی انتظامی استان طراحی و به اجرا گذاشته شد.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: در این عملیات کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان موفق شدند، 10 منزل مسکونی که به صورت مخفیانه به انبار دپوی کالا تبدیل شده بودند را شناسایی و بیش از 72 میلیارد ریال کالای احتکاری را کشف کنند.
سرهنگ سلیمیان با اشاره به دستگیری 11 محتکر یادآور شد: این کشفیات شامل محموله های بزرگ احتکاری کالا از جمله لوازم خانگی، پوشک بچه، برنج، شکر و پکیج خانگی بود.
وی تصریح کرد: افراد مذکور علاوه بر اینکه برای ثبت کالاهای خود در سیستم انبارهای اداره صنعت، معدن و تجارت اقدام نکرده بودند هیچ گونه گزارشی از خروجی کالاهای خود به بازار ارائه ندادند بنابراین احتکار بودن کالاهای آنان برای کارشناسان به اثبات رسیده است.
رئیس پلیس آگاهی اصفهان با بیان اینکه طرح نظارت بر انبارها و باربری ها بصورت مستمر از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی اجرا می شود، هشدار داد: متصدیان انبارهایی که در آنها کالای قاچاق کشف شود باید پاسخگو اعمال خود باشند.
وی پیش از این نیز از کشف و پلمپ60 انبار حاوی اجناس احتکاری و قاچاق در سراسر استان خبر داده بود.
6994/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.