به گزارش ایرنا؛ سید تقی معین الدینی عصر دوشنبه در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی هنری فریدن در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: موج فرهنگ و هنر فراگیر است و چنانچه شرایط و اقتضائات لازم در برونداد این دو مقوله رعایت شود مانعی در برابر توسعه آن به وجود نخواهد آمد.
وی با بیان اینکه بخش عمده کار فرهنگی بر دوش هنرمندان است، افزود: حل پیچیدگی های نهفته در دل فرهنگ و هنر نیازمند ایده پردازی و پیگیری مجدانه برای تحقق آن است.
فرماندار فریدن بومی سازی در بخش فرهنگ و هنر را ضروری دانست و افزود: کشف استعداد های بومی، باروری و تحرک بخشی به این نیروها باید به طور جدی دنبال شود.
معین الدینی رونق ملموس اشتغال را در گرو ورود جوانان به عرصه کارآفرینی دانست و گفت: برای تحقق این موضوع، نیازمند اصلاح فرهنگ کار و نیز کنار زدن تردید ها برای حرکت به سمت تولید و بهره وری هستیم.
وی با اشاره به برگزاری جلسات مکرر فرهنگ و هنر، افزود: جلسات در صورتی اثر فزاینده و ملموس خواهد داشت که جوانان به طور مستمر پیگیر تحقق کامل ایده های خود باشند و این مطالبه را از مسئولان بخواهند.
لیلا زمانی رئیس شورای اسلامی شهر داران نیز دراین هم اندیشی با بیان اینکه علاقه مندی به فعالیت در عرصه هنر و فرهنگ، یک موهبت الهی است، افزود: نتیجه این علاقه مندی ذاتی، تولید آثار هنری و فرهنگی شاخص و پر مخاطب در شهرستان است.
وی با بیان اینکه تشویق هنرمندان و فعالان فرهنگی ابتدا از سوی مسئولان باید آغاز شود، افزود: حضور مدیران و مسئولان در برنامه های فرهنگی و هنری کمرنگ است.
رئیس شورای اسلامی شهر داران با بیان اینکه شهرداری اهتمام ویژه ای به تامین بودجه بخش هنر و فرهنگ دارد، افزود: بر اساس پژوهش های صورت گرفته خاستگاه مناسبی برای تهیه و اجرای جشن و جنگ در منطقه وجود دارد و هنرمندان بومی باید به نحو شایسته از این ظرفیت بهره ببرند.
وی راه اندازی بانک ایده های هنری فرهنگی شهرستان را ضروری دانست و افزود: فریدن باید به منطقه جشنواره ها تبدیل شود تا در آن مزیت های منحصر به فرد شهرستان به ویژه در بخش گردشگری بازتاب داده شود.
به گزارش ایرنا؛ در این جلسه برلزوم آغاز ایده پردازی و برنامه ریزی زود هنگام برای گرامیداشت هفته فرهنگی فریدن در اردیبهشت سال آینده تاکید شد.
سومین جلسه شورای مشورتی جوانان فریدن، امروز دوشنبه میزبان فعالان هنری فرهنگی شهرها و روستاهای فریدن بود؛ پیش از این نیز دو جلسه دیگر با دعوت از عموم جوانان و ورزشکاران به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شده بود که مورد استقبال طیف های مختلف جوانان نیز قرار گرفت.
فریدن با دوشهر داران و دامنه و با دارا بودن 28 روستا و جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.
9861/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.