به گزارش ایرنا، محمدرضا طالبیان عصر سه شنبه در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت(تجهیزات صنعتی، کارگاهی، ابزارآلات و نظافت صنعتی) اصفهان افزود: از چهار هزار واحد صنعتی استان، مصرف برق 12 درصد از آنها کاهش یافته و برخی هم نیمه تعطیل یا تعطیل شده اند.
وی مسائل مالیاتی، تامین اجتماعی، اشتغال، بانک و تثبیت نرخ ارز را از عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان اصفهان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه مسئولان باید تحریم های داخلی را مرتفع کنند، اظهار داشت: بروکراسی شدید اداری، بروکراسی در اخذ ثبت سفارش و جواز تاسیس در دستگاه های اجرایی نیز بخش صنعت را با مشکلاتی مواجه کرده است.
طالبیان، هم افزایی مسئولان با بخش خصوصی را خواستار شد و افزود: این کار می تواند مشکلات حوزه صنعت را برطرف کند زیرا اتحاد و انسجام، راهکار مقابله با تحریم هاست.
به گفته وی، حدود 70 شهرک صنعتی در استان وجود دارد که تعدادی از آنها خالی از واحد بوده یا تعطیل شده و استقبالی هم از صنعتگران نمی شود.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه سو مدیریت تنها مشکل حوزه صنعت است، تصریح کرد: اگر سو مدیریت، خود تحریمی و قوانین دست و پاگیر را کنار بگذاریم تمام مشکلات این بخش حل می شود که البته مجلس، دولت و دستگاه های نظارتی نیز باید فعالیت بیشتری در این پیوند داشته باشند.

** ویژگی اصفهان برای توسعه اقتصادی***
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه به رونق، تولید، صادرات و ایجاد اشتغال کمک می کند، گفت: هدف از برپایی نمایشگاه ها این است که تولیدکننده و مصرف کنننده در یک محل گردهم جمع شوند و به رشد اقتصادی استان و کشور کمک کنند.
به گفته علی یارمحمدیان، استان اصفهان تمام ویژگی های توسعه اقتصادی را داراست اما توسعه ای را در این زمینه شاهد نیستیم.
وی ادامه داد: مشکل اقتصادی اصفهان از دیگر استان ها بدتر است که همین مساله توسعه منطقه را با مشکلاتی مواجه می کند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان گفت: استقرار صنایع مادر(ذوب آهن، سیمان سپاهان و فولاد مبارکه)، وجود نیروهای متخصص در زمینه های سیاسی و فرهنگی، وجود پایانه های صادراتی در فرودگاه های بین المللی، گمرک و زیر ساخت های صنعتی، از جمله پتانسیل های این استان است.
وی اضافه کرد: استان اصفهان را شهرک های صنعتی محاصره کرده و در هر بخش، شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی داریم.
یارمحمدیان افزود: 23 کالای صنعتی در استان رتبه های یکم تا سوم کشور را به خود اختصاص داده و این استان را به قطب صنعت و تولید تبدیل کرده است.
وی همچنین وجود مواد اولیه و تولیدات صادراتی را از زیربناهای توسعه در استان دانست و گفت: وجود شرکت نمایشگاه ها با 25 سال سابقه و برگزاری هر هفته یک رویداد اقتصادی، از زیر ساخت های توسعه در اصفهان محسوب می شود.
یارمحمدیان یادآور شد: با این همه پتانسیل موجود در استان، آنگونه که باید توسعه اقتصادی نداشته ایم که عامل آن هم نبود مدیریت صحیح است.
وی افزود: اصفهان استانی برخوردار است اما در زمینه های بسیاری از استان های دیگر کشور عقب مانده تر است.
نمایشگاه صنعت اصفهان یکی از مهمترین نمایشگاه های کشور و استان به شمار می رود اما مسئولان و متولیان عرصه صنعت، امروز در آیین افتتاح آن حضور پیدا نکردند.
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت(تجهیزات صنعتی، کارگاهی، ابزارآلات و نظافت صنعتی) از 13 تا 16 آذر در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی اصفهان برپاست.
9913/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.