به گزارش ایرنا، رضا رحمانی شنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان افزود: ماموریت اصلی این وزارتخانه تامین و حفظ کالاهای اساسی مردم است و دولت از ابتدای سال جاری ارز کالاهای اساسی مانند گوشت، برنج، روغن، شکر، نهاده های دامی، حبوبات و کره را تامین کرد.
وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز ماموریت دارد که تا پایان امسال از محل درآمدهای دولت، ذخیره سازی کالاهای اساسی را ادامه دهد تا در زمان مورد نیاز به بازار عرضه شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به تشکیل کارگروه تامین مواد اولیه و حفظ زنجیره تولید در این وزارتخانه اشاره کرد و یادآور شد: تامین مواد اولیه در واقع برطرف کردن مانع های تولید می باشد و به برکت نظام جمهوری اسلامی، در سال های گذشته بخشی از مواد اولیه در داخل کشور تولید شده که ظرفیت های خوبی هم برای تولید بیش از میزان نیاز ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: امسال در اجرای منویات رهبری معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی به همه مسئولان ذیربط دستور داده شد تا برابر 10 میلیارد دلار واردات سال های گذشته، به روی تولید صنایع داخلی کار کنند.
رحمانی تحریم ها را فرصتی برای شناسایی مشکلات تولید داخل دانست و عنوان کرد: بخشی از این مشکلات در سال جاری و بخش های عمده آن در آینده برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در برابر تهاجم اقتصادی، تلاش دشمن برای توقف تولید در کشور و ایجاد مشکل در تامین کالاهای اساسی انتظار می رود که ائمه جمعه و جماعات نیز مردم را به انعطاف عمل بیشتر تشویق کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مسئولان این وزارتخانه امروز در جبهه اقتصادی و در جنگ روانی با دشمن در نبرد هستند که در این راستا انتظار می رود تا اشتغال موجود در استان ها در جهت کمک به تولید کشور حفظ شود.
وی همچنین گفت: گرچه کشتیرانی، بخشی از حمل و نقل و تبادلات مالی کشور مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته اما با عنایت خداوند سبحان، تدبیرهای رهبری فرزانه انقلاب، تلاش دولت و هوشیاری مردم با آنها مقابله می کنیم.
رحمانی تاکید کرد: هیچ مشکلی در تفویض اختیارها و محدودیتی در حمایت از تولید داخلی وجود ندارد چرا که تنها در صورت حفظ توان تولید، دشمن شکست خواهد خورد اما برای این مهم باید دیدگاه ها و فرایندهای اداری نیز تغییر کنند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.