به گزارش ایرنا، حمیدرضا فولادگر روز جمعه در جمع نمازگزاران اصفهان با بیان اینکه درصدی از مسائل آب استان به خشکسالی ارتباط دارد، افزود: استان اصفهان در سالهای گذشته با بیشترین خشکسالی مواجه بوده است.
وی اظهارداشت : عده ای از کشاورزان حقآبه و سهم آبه های شرعی از زاینده رود دارند و در مقابل آن پول پرداخت کردند اما وزارت نیرو در مقابل این حدود شرعی و قانونی چندین برابر آب برای صنعت، کشاورزی و به خارج از استان فروخته است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برای رفع مسائل آب زاینده رود باید همان رژیم حقوقی سالهای گذشته اعمال و از برداشت های غیر مجاز و بی رویه جلوگیری شود.
وی ادامه داد : همچنین باید مصوبات شورای عالی آب زاینده رود هم بطور کامل اجرایی شود.
فولادگر با اشاره به تجمع کشاورزان شرق اصفهان تصریح کرد : هر گونه ایجاد خسارت به تاسیسات و لوله های انتقال آب توسط کشاورزان را محکوم می کنیم اما باید حق و حقوق کشاورزان هم به آنها پرداخت شود.
به گفته وی باید به جای برخورد با کشاورزانی که حق حقوق آنها ضایع شده، جلوی ظلم به آنها را بگیریم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار اصفهان باید آب و رفع موانع تولید و بیکاری را در اولویت کارهای خود قرار دهد.
وی با بیان این که بخشی از مسائل معیشتی با افزایش حقوق و بسته های حمایتی برطرف می شود ، افزود: مهم رونق اقتصادی و کسب و کار است.
فولادگر با بیان این که مجمع نمایندگان استان اصفهان برای حل مسائل آب استان تلاش ها و پیگیری های زیادی انجام داده اند، اضافه کرد: وظیفه مدیران استان است که در این زمینه جلودار باشند.
وی بیان کرد : امیدواریم مدیران استان در دوره جدید خطاهای مدیران قبلی را اصلاح کنند و حل مسائل آب آشامیدنی و کشاورزی در اولویت قرار گیرد و حقوق کشاورزان رعایت شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که استان در سالهای گذشته پیشرفت های زیادی داشته اما محرومیت های زیادی هم دارد، گفت : همه باید دست به دست هم دهیم تا مسائل و مشکلات اصفهان حل شود.
وی با اشاره به این که اصفهان با کمبود شدید اعتبارات مواجه است، افزود: پیشرفت های استان حساسیت هایی را در تخصیص محدودیت بودجه های دولتی و سرمایه گذاری غیر دولتی بوجود آورده است.
7150/6026/ /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.